اصلاح طلبان و سیاست دورویی برای ماندن در قدرت/ اختلاف دولتی ها با تندروهای لیبرال

به گزارش افکارنیوز، سیاست دورویی اصلاح طلبان از زمان سال 76 تا به امروز همچنان ادامه دارد، حالا نیز پس از این همه سال و در زمانی که در دو انتخابات قبلیس ریاست جمهوری تمام قد عناصر و عوامل این جریان سیاسی از روحانی حمایت کردند ، تئوریسین آنها یعنی سعید حجاریان به راحتی آب خوردن و در کمال شگفتی می گوید اصلاح‌طلبان با روحانی ائتلافی نداشتند .

پس کدام جریان سیاسی بود که تابلوی اصلاح طلبان را در دست گرفته بود و برای رای آوردن شیخ حسن روحانی یقه پاره می کرد؟ مگر جمله معروف " تکرار می کنیم" لیدر بزرگ این جریان از ذهن آقای حجاریان پاک شده که می گوید ائتلافی با روحانی نداشته اند؟

اینکه اصلاح طلبان در وقت انتخابات کاندیدای خود را به مردم معرفی و برای رای آوری وی همه امکانات خود از قبیل رسانه ها و ... را به کار می گیرند تا لای بیاورد و پس از چندی که باید پاسخگوی عملکرد دولت و رئیس جمهور مورد نظرشان باشند شانه خالی می کنند نشان می دهد سیاست اصلاح طلبان اصلا از دیانتشان نمی آید که تنها به فکر منافع خود هستند تا بار دیگر خود را از نامزد قبلی و رئیس جمهور فعلی جدا کنند تا عملکرد منفی او به پای آنها نوشته نشود.

اما واعظی جوای سعید حجاریان را داده و گفته چیزی که درباره رئیس‌جمهور می‌توانم بگویم این است که آقای رئیس‌جمهور همان آقای رئیس‌جمهوری است که در 30 سال پیش بوده با نظرات خودشان،‌ در سال 92 هم همان رئیس‌جمهور بوده و 96 هم همان بودند. این طبیعی است که در هر انتخاباتی عده‌ای از کسی حمایت می‌کنند و عده‌ای از فرد دیگری حمایت می‌کنند.

محمود واعظی در توضیح منظور خود گفت: اینکه ما در سال 96 با گروهی نشسته باشیم و با هم چیزی را به عنوان ائتلاف امضا کرده باشیم خیر، نه در سال 92 این کار را کرده‌ایم و نه در سال 96.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اضافه کرد: اینکه در سال 96 در کنار اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کردیم، با هم کار کردیم و ایستادیم تا این دولت انتخاب شود درست است و اینگونه هم بود. بنابراین اینکه بگوییم رئیس‌جمهور عدول و عبور کرده، حرف درستی نیست. خط آقای رئیس‌جمهور از اول هم همین بوده است.

واعظی با بیان این مطلب که دکتر روحانی همواره اعلام کرده مشی من اعتدال است و این را بارها به مدیران و استانداران اعلام کردند که مشی اعتدال داشته باشند، گفت:‌ پس آقای رئیس‌جمهور از چیزی عدول و عبور نکرده است بلکه دیگران هستند ( نمی‌‌خواهم جواب حجاریان را بدهم) که چنین ذهنیتی دارند. همین الان ما با بسیاری از اصلاح‌طلبان هم شخص رئیس‌جمهور و هم دفتر رئیس‌جمهور روابط خوبی داریم و این روابط خوب ادامه دارد، البته ممکن است در این بین عده‌ای نظرات دیگری داشته باشند و خیلی تند باشند و ممکن است روابط خوبی با آنها نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: اینکه رئیس‌جمهور به وعده‌هایش عمل نکرده است درست نیست، ایشان به همه وعده‌هایی که به مردم داده پایبند است،‌ آنچه مربوط به دولت بوده عمل کرده و آنچه که مربوط به دولت و بیرون دولت بوده در حال تعامل است که به آنها عم عمل شود.

اختلاف و طلاق سیاسی اصلاح طلبان درست پس از انتخابات ریاست جمهوری رخ داد اما مردم ذهن قوی دارند و هیچگاه حمایت های تمام قد این جریان از روحانی در انتخابات را فراموش نخواهند کرد و مطمئنا عملکرد دولت روحانی چه مثبت و چه منفی به پای اصلاح طلبان نیز نوشته می شود.

اصلاح طلبان به جای اینکه امروز دولت را حمایت کنند تا برنامه ها و شعارهای خود را عملیاتی کند ، راه خود را جدا کرده تا به انتخابات 1400 بپردازند و این همان سیاست دورویی این جریان لیبرال در کشور است.