گردهمایی داعشی‌های ایرانی در اروپا

گروهک تروریستی منافقین در بیانیه‌ای از برگزاری نشستی ضدایرانی در تاریخ 15 دسامبر (فردا یکشنبه 25 آذرماه) خبر داده است.

بر طبق این بیانیه که در وبسایت این گروهک تروریستی منتشر شده، این گردهمایی قرار است به صورت همزمان در حدود 50 شهر در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا با موضوع مخالفت با آنچه «گسترش تروریسم ایران» خوانده شده، برگزار شود.

بر اساس این بیانیه، منافقین، «خواستار سیاستی قاطع برای برخورد با این نوع تروریسم شامل گنجاندن وزارت اطلاعات و امنیت ایران در فهرست تروریسم اتحادیه اروپا، آمریکا و استرالیا» هستند.

منافقین گفته اند که این گردهمایی‌ها به صورت زنده از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر در ارتباط خواهند بود و طبق آنچه در این بیانیه آمده، «این رویداد همزمان با سالگرد اعتراضات و اعتصابات در ایران است» که مدعی‌ شده‌اند طی یک سال گذشته ادامه داشته است.

در نشستهای قبلی این گروهک بسیاری از شهروندان و توریستهای خارجی و همچنین مقامات دعوت شده با دریافت پول در این نشستها حضور پیدا کرده‌اند.

تیرماه گذشته، روزنامه «گاردین» در گزارشی درباره آخرین نشست گروهک تروریستی منافقین که با حضور «رودی جولیانی» وکیل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در شهر پاریس فرانسه برگزار شد، به نفرت مردم ایران از این گروهک اشاره کرد و نوشت که بخشی از حاضران در این نشست اتباع اروپای شرقی بودند که با وعده سفر رایگان به فرانسه، در این کنفرانس حضور پیدا کرده بودند.

به نوشته روزنامه گاردین، سال گذشته مهمان افتخاری این راهپیمایی «جان بولتون» بود که در حال حاضر مشاور امنیتی ترامپ است. 

دیگر مهمانان راهپیمایی روز گذشته، «بیل ریچاردسون» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و «استفان هارپر» نخست وزیر سابق کانادا هستند.

گاردین در ادامه نوشت، هنوز مشخص نیست که سخنرانان این تجمع مبلغی را برای سخنان خود دریافت کرده‌اند یا خیر، اما این گروهک به پرداخت «مبالغ بالا به سخنرانان شهره است.»

بنا بر این گزارش، در این نشست حدود 4000 نفر شرکت داشتند که «بسیاری از آن‌ها پناهجویان و جوانان اهل اروپای شرقی بودند که در ازای سفر آخر هفته به پاریس، با اتوبوس به این نشست منتقل شده بودند.»