پیشنهاد نوبخت برای حل مشکل آب شرب اصفهان

زهرا سعیدی، نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به نشست عصر امروز اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان با محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره استعفای این نمایندگان، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه اعلام کرد، دولت ضمانت لازم را در بودجه سنواتی می‌دهد که با مشارکت و پیمان با بخش خصوصی مشکل آب شرب اصفهان حل شود.

وی با بیان اینکه کدام منطق می‌پذیرد که کشاورزانی که پول حق‌ آبه خود را پرداخت کردند، امروز دغدغه آب شرب داشته باشند، افزود: به دلیل موقعیت جغرافیایی استان اصفهان، اگر مشکلات این استان حل نشود قطعاً در آینده‌ای نزدیک مشکلات این استان گریبان‌گیر سایر استان‌های همجوار خواهد شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با اعلام اینکه درآمدزایی استان اصفهان معادل حداقل 10 استان کشور است، اظهار داشت: به دلیل اینکه استان اصفهان، استانی صنعتی است برخی از افراد از استان‌های همجوار برای اشتغال به این استان می‌آیند که به نظر می‌رسد هرچه سریعتر باید مشکل آب شرب این استان برای پیش نیامدن برخی از مشکلات برطرف شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه برخی پس از استعفای نمایندگان استان اصفهان این انتقاد را داشتند در این مقطع نباید این کار انجام می‌شد و باید وزیر نیرو استیضاح می‌شد، افزود: اگر مسیر استیضاح انتخاب می‌شد قطعاً تا زمان کوتاهی که به تصویب بودجه سال 98 در مجلس مانده، نمی‌توانستیم این مشکل را حل کنیم حتی اگر وزیر استیضاح می‌شد، مشکل آب شرب اصفهان با وزیر بعدی هم برطرف نمی‌شد.

وی اضافه کرد: در یکسال و نیم گذشته نمایندگان استان اصفهان جلساتی با معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو داشتند که صورت جلسه آنها نیز موجود است. نمایندگان این استان خواستار عمل به مصوباتی هستند که به صورت مکتوب موجود است.

سعیدی با اعلام اینکه در جلسه امروز با رئیس سازمان برنامه و بودجه نمایندگان صدای اعتراض مردم اصفهان را به گوش دولتمردان رساندند، گفت: امیدواریم دولت هرچه سریعتر با اقدامی مناسب مشکل آب شرب استان را حل کند.

وی ادامه داد: پس از جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد نمایندگان استان اصفهان جمع‌بندی از جلساتی که با مسئولان دولتی در چند روز گذشته برگزار کردند، داشته باشند و درباره حضور خود در صحن علنی پارلمان تصمیم‌گیری کنند؛ البته نمایندگان این استان تا استیفای حقوق مردم بر استعفای خود پایبند هستند.