ایران آماده تامین انرژی ترکیه در درازمدت است

حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه پنجشنبه در جمع تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه، حضور روسای جمهور در جمع فعالان بخش خصوصی دو کشور را نشانه بالاترین حمایت از همکاری تجار ایران و ترکیه دانست و با تاکید بر اینکه باید از تجارت ترجیحی به سمت تجارت آزاد برویم، گفت: آماده حمایت و تامین شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران ترک در بازار انرژی هستیم و ایران آماده تامین انرژی ترکیه در درازمدت است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران آماده تامین انرژی ترکیه در درازمدت است، بار دیگر تحریمهای آمریکا علیه ایران اسلامی را ظالمانه خواند و اظهارداشت: جز مقررات بین المللی و منافع ملتها هیچ قدرتی نباید در روابط اقتصادی ما تاثیر گذار باشد و ما قادریم با مدیریت صحیح، تحریم را به فرصتی برای در هم تنیدگی اقتصاد ایران و ترکیه تبدیل کنیم.

روحانی با بیان اینکه تهران و آنکارا دو کشور امن منطقه اند که برای مبارزه با تروریسم و صلح و ‌توسعه منطقه گامهای بزرگی برداشته اند، گفت: امنیت هر یک از ما در گرو امنیت منطقه ای است. فعالیت اقتصادی بدون امنیت، حمایت و تسهیلات مالی امکان‌پذیر نیست.

وی ایجاد شهرک مشترک صنعتی را عامل تحرک به روابط اقتصادی و ‌توسعه صنعت دو‌کشور برشمرد و اظهار داشت: امکان اتصال ترانزیتی شرق و غرب، از مهمترین مزیت های استراتژیک ایران و ترکیه است و مناطق آزاد می توانند در توسعه روابط ایران و ترکیه ایفای نقش کنند.