ریابکوف: مصمم به اجرای برجام هستیم
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران امروز (جمعه) در ملاقات با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو‌مهمترین موضوعات سیاسی، منطقه و بین المللی و روابط دوجانبه را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

ریابکوف ضمن ابراز تمایل برای توسعه گفتگوهای سیاسی بین دو کشور گفت: این گفتگوها اهمیت زیادی نه تنها برای دو کشور بلکه ‌برای تامین امنیت و شکوفایی در منطقه و جهان دارد.
ریابکوف افزود: روسیه و ایران شرکای مطمئنی هستند و از همکاری و حمایت ایران در سطح بین المللی تشکر میکنیم. 
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما تلاش‌های خود را برای ممانعت از تحریم های یکجانبه آمریکا بر علیه ایران انجام‌ میدهیم و برای اجرای برجام مصمم هستیم. 
عراقچی نیز در این دیدار گفت: همکاری های ما در موضوعات منطقه ای و بین المللی در سطح خوبی قرار دارد‌ و دو کشور از مواضع عمدتا مشترک در مسائل منطقه ای و بین المللی برخوردار هستند. مشکلات جهان عمدتا ناشی از سیاست های غلط آمریکا و برخی متحدان آن ‌در ‌منطقه است. 
وی ضمن تشکر از مواضع منطقی، مقتدرانه و منصفانه روسیه در‌ موضوع برجام افزود: برجام دستاورد دیپلماسی است و آمریکا با تلاش خود برای از بین بردن آن، دیپلماسی را در سطح بین المللی تضعیف میکند.

مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو نیز در این دیدار حضور  داشت.

عراقچی پیش از این به فنلاند و سوئد سفر و با مقامات این کشورها درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه و برجام دیدار و گفتگو کرده بود.