ایستادگی بر مبانی ارزشی و اعتقادی از ویژگی‌های آیت الله آملی لاریجانی است

محسن کوهکن ریزی  در خصوص انتصاب شایسته آیت الله آملی لاریجانی به عنوان ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر انقلاب، گفت: انتصاب رهبر معظم انقلاب در خصوص تعیین ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای عمق زیاد بوده و قابل تامل است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: آیت الله آملی لاریجانی از اعضای فقهای شورای نگهبان است و رفتار و دیدگاه ایشان همواره نشان داده مبانی اعتقادی را به طور جدی رعایت می کنند.

وی ادامه داد: همچنین توان و قدرت استنباط، توجه و اظهارنظر در خصوص مسائل مهم کشور بر اساس مصالح منافع ملی و ایستادگی بر مبانی ارزشی از دیگر ویژگی های آیت الله آملی لاریجانی محسوب می شود که این موارد در زمان ریاست قوه قضائیه نیز کاملا مشهود است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه آیت الله آملی لاریجانی روش استغنایی را سرلوحه کاری دارد که امری قابل تامل در رفع مشکلات و پیگیری امور محسوب می شود، تصریح کرد: در این بین باید یادآور شد که مواجه ایشان با کمیسیون قضایی و حقوقی قوه مقننه بیانگر تعامل و همراهی برای پیگیری امور بر اساس قانون است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه داشتن روحیه تعامل و همگرایی آیت الله آملی لاریجانی کمک خواهد کرد تا مسائل مطرح شده در مجمع تشخیص مصلحت نظام به خوبی منجر به نتیجه شود، خاطرنشان کرد: بنابراین فرصت مغتنمی در این عرصه ایجاد شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آیت‌الله آملی لاریجانی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کردند.