کارگران چگونه توان خرید پراید ۴۰ میلیونی را دارد؟!

 محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور، گفت: در لایحه بودجه ۹۸ هیچ امیدی به اجرای پروژه‌های عمرانی وجود ندارد، ضمن اینکه به نظر می‌رسد که در خصوص اشتغال جوانان و اشتغال آنان و کاهش بیکاری برنامه‌ای نداریم.

وی افزود: دولت با توجه به لایحه ارائه کرده بودجه سال آینده، به نظر می‌رسد که عنایتی به وضعیت معیشت فقرا و آسیب‌پذیران نداشته و چیزی هم عاید فرهنگیان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و کارگران نخواهد شد و چیزی را در این زمینه درنظر نگرفته است. 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متعجبم از اینکه آن همه وزارتخانه، دستگاه و سازمان‌های عریض و طویل دولتی که نتوانسته‌اند لایحه‌ای کامل و جامع درباره بودجه سال آینده تقدیم مجلس کنند، بلکه آنها تلاش کرده‌اند تا توپ را به حیاط مجلس بیندازند، در صورتی که دخالت و تأثیر مجلس درباره بودجه‌ها کمتر از ۱۰ درصد می‌تواند باشد. 

بیگلری گفت:‌ رئیس‌جمهور بهتر است درباره افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی حقوق توضیح دهد، در حالی که تورم بیش از ۵۰ درصد است و بهتر است دولت توضیح دهد که این معادله توسط کدام بخش از دولت و اقتصاددانان باید توسط مجلس و دولت حل شود؟ حال،‌تورم سرسام‌آور سال ۹۹ به کنار.

وی تصریح کرد: از مبارزه با گرانفروشی و اقدامات و فعالیت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط هیچ خبری نیست و وقتی دلار ۱۹ هزار تومانی هم‌اکنون ۱۰ هزار تومان شده است اما قیمت‌ها همچنان همان وضعیت را دارند و هیچ مبارزه‌ای با گرانفروشی صورت نمی‌گیرد. 

وی گفت: متأسفانه از جلوگیری و ممانعت از صادرات گوشت، کالاهای اساسی فقط شعار آن را شنیده‌ام و هر روز شاهد افزایش قیمت‌کالاها و به ویژه گوشت هستیم.

وی تصریح کرد:‌ایجاد اشتغال یک میلیونی در طول سال و افزایش اشتغال‌ها را وعده داده‌اید و جوانان امروز منتظر وعده شما و دولت‌ شما هستند و چون دست‌شان به شما نمی‌رسد، از نمایندگان مجلس مطالبه می‌کنند، لذا بهتر است رئیس‌جمهور و دولتش به ما بگویند که نمایندگان مجلس چه جوابی را به جوانان بیکار این کشور بدهند؟

وی در تذکری به محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما از خیر وعده‌های متفاوت‌تان به ویژه مدرسه‌سازی در روز رأی‌گیری در مجلس گذشتیم، اما بهتر است حداقل اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان و رتبه‌بندی آنان و استخدام پیش‌دبستانی‌ها و نهضتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها و سربازمعلمان را عملی ک نیم.

وی در تذکری به رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شما که از جنس مجلس بوده و چندین دور نماینده مردم بوده‌اید انتظار می‌رفت که نابسامانی در حوزه تولید و تبعیض در توزیع کالاهای اساسی در بازار و اقلام مورد نیاز مردم را از بین برده و موجب کاهش تقاضا در بازار شوید. 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و چندین هزار بازرس وزارت صنعت و معدن در کجای این بازار حضور دارند؟ ضمن اینکه در حوزه تولید خودرو و قیمت‌گذاری‌ها هم به نظر می‌رسد که وزارت صنعت، معدن و تجارت دنباله‌رو دلالان و واسطه‌گران شده و هر روز یک قیمت به بازار اعلام می‌شود که گویی ایران خودرو و سایپا جزو شرکت‌های آمریکایی شده و قوانین تحریم را نسبت به ملت ایران اجرا می‌کنند، اما در حالی که ۹۰ درصد قطعات خودرو در داخل تولید می‌شود چرا باید قیمت خودرو بیش از صددرصد افزایش پیدا کند و کارگری که ماهی یک و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرد چگونه توان خرید پراید ۴۰ میلیونی را دارد؟ و به نظر می‌رسد که این جمله یکی از طنزپردازان کشورمان که پراید کیلویی چند را باید تکرار کنیم.