مذاکره با طالبان برای بازگشت صلح به افغانستان انجام شده است

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشورمان صبح امروز (دوشنبه ۱۷ دی ماه) در همایش بین المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش ایران در تامین نظم و امنیت منطقه غرب آسیا، گفت: یکی از مهمترین مسائل روز دنیا امنیت در غرب آسیاست، زیرا از زمانی که پای غربی‌ها به این منطقه باز و دخالت‌های آنان آغاز شد با ناامنی مستمری مواجه بوده است.

وی ادامه داد: منطقه غرب آسیا در طول چند سال گذشته یکی از خونبارترین دوران خود را سپری کرده و ملت‌های آن با مشکلات شدیدی مواجه بوده‌اند. در این بین جمهوری اسلامی به شکلی کاملا صمیمانه و برادرانه نقش آفرینی کرده و به کمک ملت‌ها و همسایگان شتافته است.

امیرحاتمی افزود: هر زمان و هرجا که امنیت در منطقه به خطر افتاده است در آنجا حضور پیدا کرده ایم، چراکه معتقدیم امنیت در منطقه پیوسته است و اگر از آن مراقبت نشود به تمام منطقه سرایت خواهد کرد.

وزیر دفاع گفت: ایران برای بازگشت امنیت و آرامش به منطقه اقداماتی انجام داده که آخرین نمونه آن مقابله با تروریسم به ویژه داعش است که بخش بزرگی از منطقه را در تصرف خود داشتند. توانستیم با کمک کشور‌های منطقه به ویژه سوریه و عراق، شر تروریست‌های داعشی را از منطقه کم کنیم.

حاتمی تصریح کرد: غربی‌ها هرجایی که حضور پیدا کردند بی ثباتی، ناامنی و استمرار مشکلات را همراه خود آوردند.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان درباره علل مذاکره با طالبان اظهار کرد: مذاکره ایران و طالبان برای خیرخواهی با هماهنگی با دولت افغانستان به منظور بازگشت صلح و ثبات به این کشور است که به عنوان یک راهکار دنبال شده است.