نطق پیش از دستور لاریجانی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز(چهارشنبه) قوه مقننه و در نطق پیش از دستور خود با اشاره به قیام مردم قم در تاریخ نوزدهم دی ماه، گفت: همین حضور آگاهانه مبدا انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

وی ادامه داد: این حرکت آگاهی بخش بیداری در سایر استان ها را باعث شد و چهلم شهدای قم در تبریز و سایر شهرها جوشش جدید انقلابی را به وجود آورد، در کالبد شکافی این قیام و سایر سابقه تاریخی سایر قیام های یکصد ساله اخیر در ایران می توان به این امر دست یافت که بتن فرهنگ ملت ایران تفکر دینی و تعلق به میراث گرانقدر عصمت و طهارت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرگونه اصلاحات سیاسی اجتماعی اگر بر ستون های تفکر دینی استوار گردد چه از نوع ایجابی و چه از نوع سلبی به دلیل باورهای عمومی اجتماعی موفق خواهد بود و در غیر این صورت نمی تواند در توده ها حرکت آفرین باشد.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد:این نکته اساسی همیشه مورد توجه مصلحین واقعی در تاریخ ایران بوده است اما سلاطین جور به دلیل عدم لیاقت و نداشتن درک درست جامعه شناختی گاه با این فرهنگ مبارزه کردند؛ چه رضا خان و چه محمدرضا این درد را نداشتند و به جای آن تکیه بر امریکا و انگلیس کردند و به خود و کشور لطمات جبران ناپذیر زدند.