عارف: معیشت مردم دغدغه اصلی مسئولان باشد

محمد رضا عارف نماینده مجلس شورای اسلامی در پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی که عصر امروز در مرکز همایش بین المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهارداشت: انگیزه معنوی در دفاع مقدس یک جوان کم تجربه را هم ردیف فرماندهان می کرد.

وی افزود: من نمی گویم تحریم و شیطنت دشمنان در ایجاد مشکلات کشور تاثیر ندارند اما می توانیم با نگاه به درون و استفاده از ظرفیت های داخلی کشور و باور به نظام و موفقیت از مشکلات عبور کنیم، اگر ما مصمم باشیم تحریم ها اثری نخواهد داشت.

عارف تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران را سند روسیاهی برای غرب و آمریکای مدعی دانست و گفت: باید به ارزش های داخلی افتخار کنیم و به هم احترام بگذاریم. این جوانان فرزندان ما هستند و اگر اشتباهی داشته باشند مقصر ما هستیم.

وی با تاکید بر پیروی از آرمانها و ارزش های انقلاب اظهار داشت: اگر از آرمانها پیروی کنیم موفقیت به دست می آید، در این شرایط منافع گروهی و حزبی را باید کنار گذاشت.

وی ادامه داد: مسئله اصلی مشکلات امروز کشور، موضوع مدیریتی است که از گذشته این مسئله وجود داشته است.

عارف تصریح کرد: برای اینکه آرمان‌ها و مدیریت جهادی عملی شوند باید وفاق ملی تقویت شود و در این شرایط هدف، منافع ملی است.

وی با اشاره به افق چشم‌انداز ۱۴۰۴، گفت: متأسفانه در افزایش نرخ بهره‌وری هیچ دستاوردی نداشتیم و همچنین در حوزه علوم دانش‌بنیان موفقیت‌هایی نداشتیم.

عارف در ادامه با بیان اینکه در این شرایط معیشت مردم باید دغدغه اصلی مسئولان باشد، افزود: نباید مدام شعار ساده‌زیستی داد و در عمل آن را اجرا نکرد بلکه مدیران باید به آرمان‌های انقلاب بازگردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید سیاست بازی‌ها را به حدی برسانیم که کسی جرأت قبول مسئولیت را نداشته باشد. متأسفانه امروز کار به جایی رسیده که کسی به راحتی قبول مسئولیتی نمی کند؛ در صورتی‌که باید بستری فراهم شود تا افراد متخصص و شایسته بتوانند مدیریت را برعهده بگیرند و باید بدانیم که در مدیریت اشتباه و خطا وجود دارد و مدیر باید پاسخگوی این اشتباهات نزد مردم و خداوند باشد.