میزبانی کمیسیون‌های مجلس از ۸ وزیر کابینه

با آنکه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده از ۳۰ دی تا ۲ بهمن است اما کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از ۲۹ دی تا ۳ بهمن ماه دستور کارهای مشخص داشته و موارد متعددی را بررسی خواهند کرد. 

در همین راستا این کمیسیون‌ها میزبان ۸ وزیر خواهند بود که وزرا یا برای پاسخ به سوالات نمایندگان در کمیسیون‌ها و یا برای ارائه توضیحات مدنظر حاضر می‌شوند.

در همین راستا اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۳۰ دی طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی ها و طرح اصلاح موادی از قانون دیوان عدالت اداری و طرح مبارزه با تبعیض نژادی، تنفر قومی و مذهبی بررسی خواهند کرد. همچنین منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دوشنبه ۱ بهمن برای پاسخ به سوال 5 نماینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز روز در همین روز برای پاسخ به سوال 4 نماینده دیگر در این کمیسیون حاضر می‌شوند.

نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکشنبه 30 دی روابط اقتصادی ایران و سوریه را بررسی و مسائل مربوط به حوزه زاینده رود با حضور اردکانیان وزیران نیرو و حجتی جهاد کشاورزی و مسوولان ذی ربط در جلسه دوشنبه ۱ بهمن بررسی ویژه خواهد شد.

در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران و همچنین تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی و توسعه نفت در روز یکشنبه ۳۰ دی بررسی شده و اردکانیان وزیر نیرو برای بررسی مسائل مربوط به آب های مرزی انتقال آب بین حوزه ای و همچنین پاسخ به سوال 2 نماینده در این کمیسیون حاضر می‌شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم در یکشنبه ۳۰ دی در کمیسیون عمران حاضر خواهد شد. ضمن اینکه تحقیق و تفحص از عملکرد این وزارتخانه در توزیع قیر رایگان بین شهرستان های مختلف برای احداث و بهسازی راه های اصلی و فرعی و طرح مسکن مهر از ابتدا تاکنون از دستور کارهای این کمیسیون است. ضمن اینکه بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز دوشنبه ۱ بهمن برای بررسی عملکرد این وزارتخانه و پاسخگویی به سوال 2 نماینده و همچنین محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه سه‌شنبه ۲ بهمن برای پاسخ به سوال 6 نماینده و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برای بررسی نقش دیپلماسی اقتصادی در صدور خدمات فنی و مهندسی و رفع موانع جذب سرمایه خارجی در حوزه عمرانی حاضر خواهند شد. 

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در جلسه یکشنبه ۳۰ دی میهمان کمیسیون فرهنگی بوده و طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را با اعضای این کمیسیون بررسی خواهند کرد.