استعفای نمایندگان استان اصفهان به کجا رسید؟

گروه سیاسی-  19 نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان اصفهان و شهرستان های آن طی نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اعتراض به عدم تحقق وعده های دولت در خصوص جاری شدن زاینده رود استعفای خود را اعلام کردند.

به گزارش افکارنیوز، متن این نامه به شرح زیر است: 

بسمه تعالی

ریاست مجترم مجلس شورای اسلامی

جناب اقای دکتر لاریجانی

با سلام و احترام همانطور که مستحضرید و یک مورد در حضور جنابعالی با وزیر محترم نیرو مشکلات آب استان اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، متاسفانه با توجه به اینکه اقای رئیس جمهور در فعالیت های تبلیغاتی انتخاباتی احیا رودخانه زاینده رود را در حضور مردم اعلام و سالها از آن قرار می گذرد، احیای زاینده رود که هیچ سازمان برنامه و بودجه علی رغم پیگیری بسیار زیادی که انجام شده حتی از گذاشتن اعتبار و ردیف مرتبت با تامین اب شرب (که در سال جاری تا مرز بحران جلو رفت) خودداری کرد، لذا در صورتی که نتوانیم حداقل حق مردم استان و جمعیت چندین میلیونی را برای تامین آب شرب آنها از طریق این دولت تامین نماییم، دلیلی برای حضور و مسئولیت نمایندگی نمی بینیم و ما امضا کنندگان زیر استعفا خود را تقدیم و از زمان تقدیم از حضور در صحن و کمیسیون ها خودداری تا تعیین تکلیف مشخص گردد.

بیشتر بخوانید:

 

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ،با اشاره به آخرین وضعیت استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس، گفت: نمایندگان این استان هنوز استعفای خود را پس نگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود و اختصاص بودجه آب آشامیدنی این استان در بودجه سال 98 از خواسته‌های نمایندگان استان اصفهان است، گفت: با توجه به اینکه تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود در هیئت دولت تصویب شده است و همچنین بودجه سامانه دوم آب آشامیدنی در لایحه بودجه سال 98، نمایندگان اصفهان تقریبا به خواسته‌های خود رسیده‌اند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه نمایندگان استان اصفهان هنوز درباره پس گرفتن استعفا به جمع‌بندی نرسیده‌اند، تصریح کرد: احتمالا پس از تصویب بودجه سامانه دوم آب آشامیدنی در صحن پارلمان، در این باره تصمیم‌گیری کنیم.

ابوترابی در تشریح بودجه سامانه دوم آب آشامیدنی، اظهار داشت: در گذشته برای تامین آب آشامیدنی اصفهان از انتهای زاینده رود برداشت می‌شد اما با تخصیص این بودجه و ساخت خط لوله انتقال، از ابتدای زاینده رود برای تامین آب آشامیدنی 5 میلیون مردم اصفهان برداشت می‌شود.

عضو کمسیون شوراها در مجلس، اضافه کرد: برداشت آب استان اصفهان برای مصرف آب آشامیدنی به همان میزان قبل است و تغییر نکرده و تنها محل برداشت تغییر کرده است.