پیش بینی یک کارشناس خبره درباره آینده ونزوئلا و هدف آمریکایی ها

حسن هانی زاده با اشاره به آخرین وضعیت ونزوئلا گفت: ونزوئلا یکی از کشور‌هایی است که همواره استقلال خود را در طول دو دهه گذشته حفظ کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا و برخی کشور‌های غربی به دلیل نگرشی که حاکمیت ونزوئلا نسبت به برخی مسائل مختلف، چه در دوران چاوز و چه هم اکنون دارند، یک نوع نگاه تهاجمی نسبت به این کشور دارند.

هانی زاده یادآور شد: چندین بار تلاش شده تا رئیس جمهور منتخب ونزوئلا ترور شود، اما با توجه به اینکه ارتش و نیرو‌های مسلح از حاکمیت دفاع می‌کنند و پشت سر آن قرار دارد، توطئه‌های آمریکا درطول دو دهه گذشته در ونزوئلا ناکام مانده است.

وی بیان کرد: اخیرا هم آمریکا با کمک برخی عوامل مزدور داخلی خود در ونزوئلا تلاش کردند علیه رئیس جمهور منتخب کودتا کنند، اما با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم ونزوئلا طرفدار رئیس جمهور منتخب هستند، این کودتا وشورش همزمان ناکام مانده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: تلاش رئیس جوان پارلمان ونزوئلا برای به دست گرفتن قدرت ناکام مانده است. در آینده هم آمریکا تلاش می‌کند حاکمیت ونزوئلا را متزلزل کند. این نشان می‌دهد، آمریکا عامل تمام ناامنی‌ها در هر کشوری است که دارای استقلال نظر است و حاکمیتی خارج از اراده آمریکا دارد. بنابراین کاخ سفید، سازمان سیا و همه عوامل این کشور تلاش می‌کنند آن کشور را متزلزل کنند.

هانی زاده اضافه کرد: با توجه به جایگاه ونزوئلا و با توجه به اینکه یکی از تاثیرگذارترین کشورهای قاره آمریکاست، آمریکایی‌ها همواره تلاش‌شان برای این است که دولتی روی کار باشد که تابعی از اراده آمریکا باشد.