آقای ظریف برخی از دستگاه دیپلماسی گروگان تفکر غریبه با دولت است

جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز دوشنبه پارلمان در سؤال از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف شاید کسانی از شما نفرت داشته باشند اما زمانی پیروز خواهید شد که آنها بتوانند از شما نفرت ایجاد کنند. پس صبور باشید؛‌ البته جای تاسف است که این جهان گهواره حیات ما محسوب می‌شود.

وی افزود: در شرایط فعلی در خارج از کشور منزوی کردن ایران به عنوان یک هدف دنبال می‌شود، در چنین وضعیتی مکاتبه ۸ وزیر با رهبری شکل می‌گیرد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس این سؤال را مطرح کرد که چرا در جامعه انقلابی ایران و یادگار امام که با سکانداری رهبری اداره می‌شود دلواپسی و براندازی به هدف یکسان رسیده است، این خطای بزرگ و استراتژیک است که جامعه را تهدید می‌کند.

«بخشی از سیاست خارجی در گروگان تفکری است که با دولت غریبه محسوب می‌شود. رویگردانی از جهان و پنهان کردن سیاست نتیجه‌اش این است که بخشی از جامعه به فساد کشیده می‌شود. به همین دلیل نظریه پردازان معتقدند عمده مشکلات مردم ریشه در سیاست دارد».

محبی‌نیا با تاکید بر اینکه ایران با کمک دیپلماسی خارجی توانست از یوغ انگلیس نجات پیدا کند و اشغال کشور به پایان رسید، تصریح کرد: بعد از آن قطعنامه ۵۹۸ در سازمان ملل و ترک مخاصمه با عراق به وقوع پیوست و سازمان ملل صدام جاه طلب و دیوانه را متجاوز خواند.

وی اضافه کرد: اکنون به کمک دستگاه خارجی باید گفتمان داخلی به سمت ایجاد رضایت و امیدواری در داخل کشور برود؛ فرهنگ و پیام انقلاب در فضای آرام اشاعه پیدا می‌کند و در چنین شرایطی می‌توان ۵ میلیون ایرانی خارج از کشور را برای حضور در داخل و سرمایه‌گذاری امیدوار کرد.

محبی‌نیا همچنین تصریح کرد: آقای ظریف شما مسئول سیاست خارجی هستید اگر حرف اول را نزنید منافع مردم را اولویت قرار ندهید در محضر خدا در روز قیامت باید پاسخگو باشید.

نماینده مرد میاندوآب در پایان تاکید کرد: برای انقلاب اسلامی آزادی و عدالت در سطح جهان دعا می‌کنیم و برای نیروهای دفاعی دعا خواهیم کرد؛ امیدواریم دست به دست هم همه نهادهای کشور آزاد باشند.