دشمنان برای قم و روحانیت نقشه کشیده‌اند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن به صورت ویژه برای قم و روحانیت نقشه کشیده است، گفت: دشمن قصد دارد عمامه‌ها را بی‌اعتبار کرده و جوانان و جامعه را از روحانیت دور کند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش ائمه جماعات بیان کرد: ائمه جماعات از محور‌های جامعه هستند و هر اندازه که جاذبه ائمه جماعات بیشتر باشد جمعیت بیشتری جذب خواهد شد، عالم باید دلبر و عاشق پرور باشد و اگر خود امام جماعت عاشق نباشد نمی‌تواند عاشق پروری کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه دشمن به صورت ویژه برای قم و روحانیت نقشه کشیده است، ادامه داد: دشمن قصد دارد عمامه‌ها را بی‌اعتبار کرده و جوانان و جامعه را از روحانیت دور کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که انسان باید بندگی را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، گفت: خداوند در موضوع تولید و تبلیغ علم در قرآن کریم رهنمود‌های صریحی دارد، هر عالمی برای امامت و تبلیغ و پناه بودن مردم شایستگی ندارد و عالمی به درد مردم می‌خورد که اهل ذکر توجه و حضور باشد.

آیت الله صدیقی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، رهبری مدبر و شجاع است که خداوند به ایشان آرامش داده است، اما از مسئولینی که فساد را دامن می‌زنند خون جگر دارند، روحانیت به عنوان سربازان امام عصر (عج) باید وظیفه هدایت جامعه را به خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: هدف از خلقت انسان عبودیت الهی است، در قرآن کریم غفلت منشأ تمام گرفتاری‌ها معرفی شده است و قرآن انسان را از غفلت پرهیز می‌دهد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: قیام انبیای الهی برای این بود که جامعه را از ذلت دیگر پرستی به بندگی خدا دعوت کرده و جامعه را متحول کنند، هدف انبیا تبدیل جامعه غافل و فراموش کار به جامعه‌ای هوشیار بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت نماز در اسلام خاطرنشان کرد: رمز این که محراب پایین قرار داده شده این است که امام خود را از همه پایین‌تر بداند، هر کس عارف‌تر باشد بنده‌تر خواهد شد و نمود الهی در آن بیشتر می‌شود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه امام جماعت پدر محله، پناهگاه جوانان و اصلاح گر محله است، ادامه داد: هر امام جماعتی قطب محله است و باید به عنوان سرباز امام زمان (ع) بوی حضرت را بدهد و خوی حضرت را در خود تقویت کند، بنای اسلام بر حضور و فعالیت‌های اجتماعی است از این رو بر نماز جماعت تأکید ویژه دارد.


وی گفت: ائمه جماعات باید افراد را از محیط غفلت به محیط هوشیاری و بیداری بکشانند و در جذب افراد به صورت حداکثری فعالیت کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به لزوم مقابله با آسیب‌های فضای مجازی بیان کرد: امروز دشمن با شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها تا خانه‌های ما آمده است و این فضا به فرموده رهبری قتلگاه جوانان شده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: روحانیت باید در برابر هجوم عظیم دشمنان به دین و معنویت ایستادگی کند، راه مقابله با فساد‌های اقتصادی و مشکلات اجتماعی آباد کردن مساجد و تقویت معنویات است.