ماجرای برگزاری مراسم ارتحال امام در کاخ صدام

معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق به خاطره‌ای از برگزاری سالگرد امام خمینی(ره) در کاخ صدام در شهر بصره پرداخت و گفت: این مراسم توسط حشدالشعبی و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران با حضور ۶ هزار نفر برگزار شد که در آن مراسم تصاویر امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب به ابعاد ۲۰ متر در کاخ نصب شده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری در اختتامیه اولین کنگره بین‌المللی فرهنگ و هنر سپاه به همراه آغاز جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: حرکت امام راحل(ره) با یک فریاد شروع شد و سپس نهضت انجام گرفت و بعد از آن دولت تشکیل یافت و الان تبدیل به یک جبهه بزرگ شده است.

وی افزود: من به عنوان یک سرباز و نماینده کوچک از عراق، سوریه، بحرین و لبنان و فلسطین به تبریز آمده‌ام.

معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق با بیان اینکه در این مراسم اصل صحبت‌ها در رابطه با ایران و دستاوردهای چهل ساله بود، ادامه داد: برخی از آثار و دستاوردهای انقلاب در خارج کشور نیز معرفی می‌شود.

وی افزود: برخی از مردم ایران شناختی از مشکلات، دعواهای سیاسی، حقوق نجومی و... دارند و برخی‌ها به این موضوع در داخل ایران اعتراض دارند و آن را مشکلات بزرگی می‌نامند در حالیکه وضعیت در خارج ایران بسیار متفاوت است.

الحیدری با اشاره به ورود تکفیری‌های متشکل از ۸۲ کشور به سوریه، تصریح کرد: تکفیری‌ها تا چند متری حرم شریفه و کاخ جمهوری در دمشق رسیده بودند و در این میان همه مردم و حتی برخی از نیروها، سوریه را تمام شده فرض کرده بودند.

وی ادامه داد: تنها فردی که با اقتدار اعلام کرد که سوریه ساقط نشده و ما حرم حضرت زینب(س) را دست تکفیری‌ها نمی‌دهیم، مقام معظم رهبری بود.

معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق با بیان اینکه الحمدالله مردم ایران و حتی برخی از مسؤولان نیز داعش را ندیده‌اند، افزود: ما در عراق و سوریه داعش را با چشم خود در اطراف خانه‌ها، محل کسب و غیره دیدیم.

وی خطاب به افرادی که می‌گویند چرا مدافعان حرم ایرانی به سوریه اعزام می‌شوند، گفت: اگر مدافعان حرم در صحنه نبودند نه تنها حرمین شریفه دست داعش بود بلکه داعش الان در تبریز جولان می‌داد.

الحیدری ادامه داد: داعش شوخی نداشت و برای هیچ کسی امنیت، ناموس و پول نمی‌گذاشت.

وی با اشاره به ورود داعش به منطقه موصل، توضیح داد: آن موقع من در کاظمین بودم که واقعا ترس مردم را با چشم دیدم.

معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق ادامه داد: داعش با فتنه آمریکا، صهیونیست‌ها، ترکیه، قطر، عربستان اقدام به جنایت می‌کرد ولی آن افرادی که مسیر سامرا، نجف و کربلا را حفظ کردند و اجازه ندادند تا داعش به آن مسیر تعرض کند، همین مدافعان حرم بود.

وی تصریح کرد: حججی‌ها، همدانی‌ها، تقوی‌ها، عماد مغنیه‌ها، صدری‌ها بودند که امنیت فعلی عراق و سوریه را ایجاد کردند و اصلا این امنیت با گل و بلبل و حرف زدن محقق نشده است بلکه با خون محقق شد.

الحیدری متذکر شد: ولایت فقیه تنها در جمهوری اسلامی نیست بلکه ولایت‌فقیه الان در حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی، مقاومت عراق، انصارالله، مردم بحرین و یمن است.

وی خاطرنشان کرد: ولایت فقیه از مدرسه فیضیه شروع شد و امروز تا نیجریه، یمن، بحرین، داخل حجاز، عراق و سوریه و لبنان، فلسطین و پاکستان ادامه داشته است که همگی امتداد فریاد امام راحل است.

معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق با تاکید بر اینکه کار امام خمینی(ره) صدور فکر عمیق بر جهانیان است، افزود: در حال حاضر امید قدس، فلسطین و انصارالله ولایت است که باید آن را حفظ کنیم.

وی با تشکر از حمایت‌های مردم ایران از سال ۱۳۴۲ از امام خمینی(ره)، بیان کرد: این مردم ایران بودند که از آن مرد بزرگ حمایت کردند و فریاد ایشان را جاودانه ساختند.

الحیدری اضافه کرد: در غدیر خم ۱۲۰ هزار نفر با حضرت علی(ع) بیعت کردند و بعد از رحلت پیامبر(ص) از آن تعداد فقط ۴ نفر باقی ماند.

وی بیان کرد: خون شهدایی مانند همت‌ها، باکری‌ها به هدر نرفته است و این جبهه هر روز بزرگ و بزرگتر می‌شود. ‌

معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق در ادامه به خاطره‌ای از برگزاری سالگرد امام خمینی(ره) در کاخ صدام در شهر بصره پرداخت و گفت: این مراسم توسط حشدالشعبی و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران با حضور ۶ هزار نفر برگزار شد که در آن مراسم تصاویر امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب به ابعاد ۲۰ متر در کاخ نصب شده بود.

وی با اشاره به پُست سردار باقرزاده در رابطه با شهدای کربلای ۵، توضیح داد: انصارالله نتیجه انقلاب اسلامی است که الان عاشق مقام معظم رهبری هستند.

الحیدری ادامه داد: حیف وقت سخنرانی تمام شده است وگرنه می‌توانم چندین ساعت در مورد عشق سید حسن نصرالله به رهبرمعظم انقلاب حرف بزنم که چگونه ذوب در ولایت فقیه شده است.

معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق خاطرنشان کرد: طبق فرموده امام راحل(ره) مبنی بر اینکه هر چه ما داریم از عاشورا است، ما هم می‌گوییم ما هر چه داریم از امام خمینی(ره) است.