توصیه های آیت الله مکارم شیرازی خطاب به حناچی

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار شهردار تهران و معاونان وی، با تاکید بر اینکه وظیفه شهرداری ها تنها نظافت و جمع آوری زباله نیست، اظهار کرد: شهرداری علاوه بر این وظیفه، باید به روح شهر و مسائل دینی و فرهنگی نیز بپردازد؛ چراکه این دو تاثیر متقابل دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی باید در متن برنامه ها و فعالیت های شهرداری باشد، تصریح کرد: برخی از مناطق تهران مسجد به اندازه کافی ندارد، در این خصوص شهرداری تهران باید فکری بکند.

این مرجع تقلید احداث کتابخانه های عمومی و کتابخانه های کوچک در مساجد را امری لازم دانست و افزود: متاسفانه گرانی کاغذ باعث شده که مردم نتوانند کتاب بخرند؛ در چنین شرایطی احداث و تجهیز کتابخانه ها می تواند قدری این خلاء را جبران کند.

وی توجه مسؤولان شهرداری تهران را به ساماندهی مناطق حاشیه ای شهر جلب کرد و گفت: بی توجهی به مناطق حاشیه ای شهر آسیب ها و ناهنجاری های زیادی را به همراه دارد.

آیت الله مکارم شیرازی خواستار اهتمام به انجام فعالیت های فرهنگی در مناطق حاشیه ای شهر شد و غفلت از این موضوع را دارای پیامدهای ناگوار ارزیابی کرد.

وی فرهنگ سازی در خصوص مسائل دینی و اخلاقی با روش های غیر مستقیم و جذاب را به شهردار تهران توصیه کرد.

این مرجع تقلید در ادامه بر لزوم حل مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: تا جایی که می توانید در شهرداری و مراکز تابعه گره از مشکلات مردم بگشایید و آنها را درگیر بروکراسی ها و پیچ و خم های اداری نکنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: طبق قرائن و شواهد مردم نسبت به سالیان قبل حضور گسترده تری داشتند؛ در چنین شرایطی باید دستگاه ها و مسؤولان بیش از پیش در جهت حل مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی مردم بکاهند.