اسدی: مقابله فعالانه با تحریم‌ها نقطه قوت بودجه است

علی اسدی، نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه 27 بهمن) پارلمان و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 98 کل کشور، در موافقت با کلیات این لایحه اظهار داشت: اگر چه انتقاداتی به لایحه بودجه 98 از سوی کارشناسان اقتصادی و دانشگاهی وارد است، اما آنچه که در این لایحه مهم است این است که برای ثبات اقتصادی کشور و مقابله فعالانه با تحریم‌ها، مهار تورم، صیانت از تولید و اشتغال و همین‌طور کاهش فقر به رغم کاهش درآمدهای ارزی حاصل از محل صادرات نفت خام اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه 98 دولت تلاش کرده که شرایط جدید و اولویت‌ها را تطبیق دهد، اظهار داشت: می‌بایست مبنای عملکرد بودجه براساس درآمدهایی که به طور واقعی محقق می‌شود، باشد و هزینه‌ها را بر همین مبنا در نظر بگیریم، باید واقعگرا و عملگرا باشیم.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی یکی از ویژگیهای بودجه سال 98 را بهبود محیط کسب و کار و همین‌طور شفافیت برمبنای عملکرد دانست و گفت: ما هنوز بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و اصول واقعی را نتوانستیم در لوایح بودجه پیاده کنیم و کارشناسان اهل فن باید این کار را انجام دهند.

اسدی افزود: با توجه به اینکه آمریکا با تمام توان، می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی را از طریق فروش نفت زمین‌گیر کند، باید تلاش کنیم که از این مرحله عبور کنیم که این مسئله با همدلی مردم و مسئولین امکانپذیر است.

وی همچنین افزایش توان نیروگاه‌ها و برنامه‌های جامع مدیریت مصرف و همینطور فروش بخشی از نفت در بورس انرژی را از برنامه لایحه بودجه 98 برای کاهش اثرگذاری تحریم‌ها بر تولید دانست.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیریت بر منابع در بودجه 98 مدنظر قرار گرفته است،گفت: با توجه به اینکه پیچیدگی تحریم بدتر از سال‌های گذشته باید با واقع‌گرایی و زیر سوال بردن هم بتوانیم از امکانات موجود کشور برای مقابله با تحریم‌ها حداکثر استفاده را ببریم.

اسدی تصریح کرد: باید این واقعیت را در نظر گرفت که روند مصرف بنزین در کشور افسارگسیخته و رو به رشد است که لازم است در زمینه تولید خودروهای با کیفیت و بهبود الگوی مصرف سوخت تمهیدات لازم را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: در تامین کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، کشاورزی، پرداخت یارانه نقدی، افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان، بازنشستگان دولت، نهمسان‌سازی حقوق بازنشستگان و اجرای طرح تحول سلامت در بودجه 98 جزو نقاط قوت این لایحه است.

نماینده مردم شهربابک در مجلس در پایان حذف یارانه دهک‌های بالا و همینطور پیش‌بینی طرح‌های نیمه‌تمام را از نکات مثبت لایحه بودجه 98 دانست و خاطرنشان کرد: طبق لایحه بودجه 98 قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند که همین مسئله  آرامش خاطری در حوزه اقتصادی است.