کلیات بودجه ۹۸ شفاف نیست

امیر خجسته؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس در مخالفت خود با کلیات بودجه 98 را اعلام کرده و اظهار داشت حق مردم در این لایحه ادا نشده و توجه به معیشت جامعه مغفول مانده است.

وی افزود: کلیات بودجه شفاف و روشن نیست و مواردی چون همسان سازی حقوق بازنشستگان، نظام رتبه بندی معلمان و توجه به قشرهای آسیب پذیر در آن دیده نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم شفاف سازی کلیات بودجه تصریح کرد: نه تنها وضعیت بودجه شرکت های دولتی شفاف نیست بلکه در مورد فرارهای مالیاتی هم کاری انجام نشده است.

امیر خجسته با اشاره به بدقولی دولت برای توجه به معیشت مردم و رسیدگی به فرهنگیان در لایحه بودجه گفت: افزایش بی رویه قیمت ها مردم را زیر فشار اقتصادی خرد کرده درحالی که بودجه 98 متناسب با اقتصاد مقاومتی بسته نشده است.

وی بیان کرد: جای تعجب دارد که چرا هیئت رئیسه مجلس پس از دو هفته انتظار در حالی کلیات بودجه را تصویب کرد که ابهامات فراوانی در آن وجود دارد و به معیشت مردم هم توجه نشده و امید می رود در بین راه تجدیدنظر کند.

 ارزش اموال مازاد دولت 11 برابر نقدینگی کشور است/ دولت فکری به حال فرارهای مالیاتی کند

رئیس فراکسیون شفافیت و مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد:90 هزار میلیارد تومان مالیات معوقه در کشور وجود دارد و ارزش اموال مازاد دولت هم 18 هزار ترلیون است که با تعیین تکلیف آن ها می توان به معیشت مردم کمک کرد.