اعتراض نمایندگان به تذکر یک نماینده اصلاح طلب

احمد بیگدلی, نماینده مردم خدابنده و عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 1 اسفند) قوه مقننه، طی تذکری،گفت: تذکرات اصلاح‌طلبان همیشه بر اصلاح امور و قوانین بوده که موجب ایجاد معضل و مشکل برای جامعه و مردم می‌شده است.

وی ادامه داد: اکثریت سیاسیون و مردم اذعان دارند که دولت اصلاحات از نظر اقتصادی و پاکدستی، بهترین دوره بوده است و کمترین مشکلات اقتصادی، رانت‌ها و اختلاس‌ها در آن دولت حادث شده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: تفکر اصلاح‌طلبی، تفکری است که برای خود خط قرمز دارد. قانون اساسی، منویات مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی و خواسته اکثریت جامعه و معیشت مردم، خط قرمز اصلاح‌طلبان است.

 همزمان با اظهارات بیگدلی، تعداد زیادی از نمایندگان با فریادهای «دو ـ دو» مخالفت خود با اظهارات وی را ابراز داشتند.

بیگدلی با بیان اینکه  تفکرات اصلاح‌طلبی برای حل معضلات جامعه بوده است، اظهار داشت: اگر جمع‌بندی شورای اصلاح‌طلبان بر این باشد که اصلاح‌طلبان به دلیل منافع ملی و مردم، از این دولت حمایت نمودند و گر این دولت در مقابل خواسته‌های مردم باشد، مردم عزیز مطمئن باشند ما اصلاح‌طلبان هم توان استیضاح و نقد داریم، هم شجاعت آن را داریم و هم راهکار آن را بلد هستیم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ولی چون اصلاح‌طلبان در عمل به اجرای منویات رهبری معتقد هستند، آرامش جامعه، اتحاد در شرایط کنونی را ضروری می‌دانند، این کار را انجام نمی‌دهند.

در ادامه، علی مطهری، نایب رئیس مجلس، که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: به دلیل صحبت‌های دیروز آقای کواکبیان، امروز صبح آقای پزشکیان به وی قول داد که تذکرشان را اعلام کند.

به گزارش تسنیم، پس از این اظهارات نماینده خدابنده در مجلس تعدادی از نمایندگان عضو فراکسیون امید و تعدادی از نمایندگان سایر فراکسیون ها  با حضور در کنار صندلی این نماینده خواستار قطع سخنان بیگدلی برای جلوگیری از فضای متشنج مجلس  شدند. برخی از نمایندگان نیز به شدت به وی اعتراض کردند.