مجاهدی که تمام عمر خار چشم دشمنان ماند

او کسی است که 40 روز، روزه شکر، نذر میکند که پسر مفسدش دستگیر یا اعدام شود ، و در این راستا نه به فرد و دستگاهی تهمت میزند، نه توجیه میکند ، و نه حمایت ..

او کسی است که وقتی پسر دیگرش در پست وزارت ، وظایف خود را به درستی انجام نمیدهد ، نه تنها از او دفاع نمیکند ، بلکه از تریبونی رسمی به او انتقاد میکند .

او کسی است که بدون هیچ باند و مافیا و حزب و جناحی ، آقازاده ها و بالانشین ها را به چالش میکشاند ، و غمی ندارد که پرونده خودش رو شود ، چرا که آن را که حساب پاک است ، از محاسبه چه باک است ...

او کسی است که بدون هیچ ترسی ، افرادی را که بقیه جرات چپ نگاه کردن به آنها را هم ندارند ، گردن کلفت صدا میکند و حتی آنها را رد صلاحیت میکند ، و نسبت به برخی از آنها شجاعانه از اعدام شدنشان میگوید ... 

او کسی است که وقتی به او میگویند درباره ات چنین و چنان میگویند و جک میسازند ، تنها میخندد و میگوید: "اگر کسانی که تخریب می‌کنند ،حزب‌اللهی باشند، نماز شب خوان باشند، آدم باید در خودش شک کند. اما اگر افراد بی‌مبالات تخریب می‌کنند ،این اتفاقاً مایه خوشحالی است. انسان از مذمت افراد صالح باید برای خود نگران شود."

و همین خصوصیات و ویژگیهای خاص اوست که باعث شده مورد حمله دشمنان و بدخواهان باشد .. 

چرا که دشمن برای ضربه زدن به نظام و شخص ولی فقیه ، میکوشد تا به افراد وابسته و حلقه اولیه یاران انقلاب ضربه بزند ، تمام همت و توان خود را میگذارد تا سخنان امثال او که موجب بیداری مردم و رسوا شدن دست بیگانگان میشود ، شنیده نشود.

و او کسی نیست جز احمد جنتی متولد سوم اسفند ماه 1305.

شاید ندانید که دوران علمی حوزوی او یک دوره در اصفهان است که مقدمات چون شرح نامه، معالم و... را در آنجا خوانده است ؛ سطح را در شهر قم درخدمت اساتیدی چون مرحوم صدوقی ، مکاسب را خدمت مرحوم سلطانی، درس رسائل و قوانین را هم خدمت مرحوم بهاء الدینی گذرانده است.

در افراد هم مباحثه ای از همه بیشتر با آیت الله خزعلی بوده است.

در راستای تاسیس مدرسه حقانی ، آیت الله قدوسی و آیت الله بهشتی از ایشان برای تدریس دعوت کرده و ایشان دروس صرف و نحو و رسائل، معالم، کفایه و... را در آنجا تدریس میکردند ؛ طوری که بسیاری از کسانی که اکنون در دستگاه قضائی فعالیت می کنند از شاگردان این مدرسه هستند.

3 بار دستگیری توسط ساواک و 3 سال تبعید به اسد آباد همدان هزینه هایی بود که برای حرکت های انقلابی پرداخت کردند.

از نخستین احکام دریافتی وی، حضور به عنوان قاضی در محاکم انقلاب، امامت جمعه اهواز، حضور به عنوان فقیه در شورای نگهبان و حضور در شورای تبلیغات اسلامی می‌باشد.

برخی مسئولیت‌های اصلی آیت‌الله جنتی پس از پیروزی انقلاب به این شرح است:

- دبیری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

- ریاست سازمان تبلیغات اسلامی

- نماینده ولی فقیه (حضرت امام و رهبر انقلاب) در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان

- عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی با حکم امام خمینی و امام خامنه‌ای

- دبیری شورای نگهبان قانون اساسی

- امامت جمعه موقت قم، اهواز و تهران

- عضویت در شورای پشتیبانی جنگ

- مدیریت در دادگاههای انقلاب اسلامی

- نمایندگی مجلس خبرگان در دوره اول و دوم از استان خوزستان و در دوره سوم از استان تهران و عضویت در هیأت تحقیق مجلس خبرگان

- عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام

- عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی

- عضویت در هیأت مؤسس جامعة الزهرا با حکم حضرت امام خمینی

- عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

- عضویت در شورای عالی تبلیغات خارجی با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

- مسوؤلیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر

- عضویت در کمیسیون صدا و سیما

- عضویت در شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) با حکم مقام معظم رهبری

حضور بیش از سی ساله آیت‌الله جنتی در یکی از مهم‌ترین مناصب نظام، دو چیز را به اثبات می‌رساند:

اول: اینکه آیت‌الله جنتی از پس مسئولیت خطیر خود موفق و سر بلند برآمده و همچنان اعتماد مردم و نظام را نسبت به خود و این جایگاه حفظ کرده است.

دوم: اینکه عملکرد صحیح و شجاعانه ایشان باعث شده، همواره مورد تأیید حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب باشند و به عبارتی دقیق‌تر، یار امین ایشان در امر نگهبانی از قانون اساسی لقب بگیرند.

از خداوند متعال برای ایشان آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت خواهانیم .

صفورا ترقی