تبدیل مسئولیت فنی به کشمکش سیاسی

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در وضعیتی قرار داریم که مسئولیت فنی و اجرایی به کشمکش سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است.

اردشیر نوریان امشب در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار داشت: امروز در وضعیتی قرار داریم که مسئولیت فنی و اجرایی به کشمکش سیاسی و اجتماعی تبدیل شده و در برهه‌ای قرار داریم که هر اقدام کوچک و تصمیم نادرست تابع تئوری یک موج است.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات در فضا‌هایی دیگر اتخاذ می‌شوند و فنی و اجرایی نیستند، افزود: تصمیماتی که در حوزه آب با لابی‌گری اتخاذ می‌شود سبب خشک شدن زندگی و نان مردم شده و گلایه‌هایی که ما داریم شعار نیست و حرفمان حرف منطقی است و تا آخر ایستاده‌ایم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم این استان سرلشکر ندارند، بیان کرد: چه برنامه‌ای در وزارت نیرو وجود دارد که قانون در آن محترم نیست و کسی صدای مردم را نمی‌شوند، آیا حتما مردم باید به خیابان‌ها بیاییند تا صدایشان شنیده شود.

نوریان خطاب به معاون وزیر نیرو گفت: از شما انتظار داریم تصمیماتی که در این حوزه اتخاذ می‌کنید براساس قانون باشد و هر تصمیمی برای نقل و انتقالات آب می‌گیرید تمام سیاست‌ها در آن دیده شود.

بیشتر بخوانید

برنامه وزارت نیرو برای کنترل سیلاب در خوزستان

وزارت نیرو اراده‌ای برای رفع مشکل زاینده‌رود ندارد؛ نمایندگان اصفهان هنوز استعفای خود را پس نگرفته‌اند

وزارت نیرو توجه بیشتری به روستا‌های نهبندان و سربیشه داشته باشد

وی با اشاره به پروژه بن ـ. بروجن ادامه داد: این پروژه توسط دو رئیس جمهور، ۶ وزیر و تعداد زیادی کارشناس به تصویب رسیده است، اما حالا دادستان با چه پشتوانه‌ای اجرای این پروژه را متوقف کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آب شرب در روستا‌ها و حاشیه زاینده‌رود اضافه کرد: چطور باید مردم سامان را قانع کنیم که آب در دل روستاهایشان پیچیده، اما حق استفاده از آب شرب سالم را ندارند.

نوریان افزود: مصوبات متعددی در شورای عالی آب بوده، اما تنها مصوباتی که به نفع برخی‌ها بوده اجرا شده و برای ۳۳ طرح کشاورزی زمانی این طرح به تصویب رسید، اما هنوز بر زمین مانده است.

وی گفت: منطقه بیرگان ما ۲۰ سال است که فریز شده و مردم این منطقه حتی اجازه ساخت و ساز ندارند، اما استان همجوار زمین را به اسم خود سند می‌زند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظاهرا بنا نیست کسی به این حرف‌ها گوش کند و بنا است زندگی مردم یک استان را تخریب کنند تا جایی دیگر را آباد کنند.

نوریان ادامه داد: مردم استان همجوار هم برای ما عزیز هستند و بنا نداریم شکاف بین مردم ایجاد کنیم و این موضوعات حمل بر مرز بندی بین مردم نیست بلکه حرف ما این است که تصمیمات با لابی‌گری اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات کمبود آب و کمبود بارش‌ها ملی است، افزود: این مشکلات را قبول داریم، اما باید راهکار ملی پیدا کرد و برای همه باید نگاه‌ها برابر باشد و منافع مردم استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان، یزد و کرمان و اصفهان در یک سبد قرار گیرد و با انصاف و عدالت و خداپسندانه تصمیم‌گیری شود که اگر اینگونه باشد مردم با کم آبی سازگاری می‌کنند.