فرمانده نیروی هوافضای سپاه: به سیستم‌ آمریکایی‌ها نفوذ کرده‌ایم

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حاشیه چهارمین جشنواره علمی سلمان فارسی که امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه توانمندی کشور در عرصه‌های مختلف دانشی و فناوری در بخش‌های تسلیحاتی و نظامی در قله است و بقیه بخش‌ها که عمدتا غیرنظامی است در سطح پایین‌تری قرار دارد.

وی افزود: ما اعلام کردیم در هر بخشی که دوستان ما مشکل و گیر و وابستگی دارند، آمادگی کمک داریم منتها نباید به امکان داخلی به عنوان یک توانمندی موقت و موضوع گذرا نگاه کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: ما همانگونه که اعلام کردیم موشک صددرصد داخلی بشود و این کار شد می‌توانیم تصمیم بگیریم پلت‌فرم ایرانی برای خودرو طراحی کنیم و به فرانسه و چهار کشور دیگر اروپایی وابستگی نداشته باشیم.

سردار حاجی‌زاده در ادامه گفت: چنانچه اخیرا عزیزان ما در بخش‌هایی از ساخت پالایشگاه مشکل داشتند و به ما مراجعه کردند و بخش‌های تحقیقاتی ما فعال شدند و ما تعهد کردیم آن قطعه پیچیده را برای آنها بسازیم.

وی گفت: در این مملکت هیچ کار نشدنی وجود ندارد، چون جمعیت کثیری از جوانان وجود دارند که تشنه و علاقمند و پای‌کار هستند.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به هک کردن پهپادهای آمریکایی در عراق گفت: آمریکایی‌ها زمانی‌که به عراق آمدند گفتند این جنگ 30 سال طول می‌کشد. همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محوریت نیروی قدس موجب شد مدت زمان این جنگ به 3 سال کاهش یابد. اگر ما امروز این موضوع را بیان می‌کنیم به آن دلیل است که آمریکایی‌ها یک پررویی به خرج دادند و گفتند در صنایع موشکی ما قطعات معیوب فرستاده‌اند. ما این کار را کردیم که به آنها بگوییم نه تنها نتوانستید به اهداف خود برسید بلکه ما به سیستم‌های شما نفوذ هم کرده‌ایم و این جواب آن پررویی آمریکایی‌ها بود.