دلیل سیاست‌های ضد ایرانی نتانیاهو

پایگاه خبری العهد لبنان در یادداشتی نوشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا مدعی شده است که این رژیم بر حسب ضرورت به تلاش‌های خود برای مقابله با آنچه به ادعای وی موضعگیری نظامی ایران در سوریه نامیده می‌شود، ادامه خواهد داد.

این اظهارات یک روز پس از سخنان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران مطرح شد که گفته بود تهران به بیش از نود درصد اهداف خود در سوریه دست یافته است و حملات صهیونیست‌ها هیچ تأثیر راهبردی بر مقاومت در سوریه نداشته است.

تحسین الحلبی، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در مصاحبه با پایگاه خبری العهد لبنان گفت: «هدف نتانیاهو از ایراد این اظهارات، تبلیغات انتخاباتی با هدف متقاعد کردن صهیونیست‌ها به این مطلب است که نتانیاهو بیش از هر کس دیگری در میان ایجاد تشکل‌های حزبی صهیونیستی قادر به تحقق امنیت اسرائیل است که بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته در اسرائیل، نتانیاهو پیروز خواهد شد و حزب لیکود به ریاست وی خواهد توانست کرسی‌های زیادی در کنست را از آن خود کند».

به گفته تحسین الحلبی، سه ژنرال اسرائیلی که در گذشته ریاست برخی مؤسسات امنیتی و نظامی اسرائیل را بر عهده داشتند به همراه فرمانده سابق نیروی هوایی و معاون رئیس موساد به افکار عمومی اسرائیل القا می‌کنند که همه گفته‌های نتانیاهو خیال و اوهام است و تأکید می‌کنند ادامه حملات هوایی اسرائیل با هدف حمله به گروه‌های ایرانی در سوریه منجر به ایجاد جنگ فراگیری در جبهه شمالی خواهد شد و از نظر آنها، این حملات به نفع اسرائیل نیست زیرا باعث افزایش ائتلافات راهبردی تهران، سوریه و محور مقاومت خواهد شد.

الحلبی در ادامه گفت: سخنان این افسران صهیونیست در مصاحبه‌های رادیویی و تلویزیونی بیان شد و برخی از آن‌ها گفته‌اند این حملات هیچ تأثیر راهبردی علیه ایران و سوریه نداشته است و در داخل اسرائیل شایعاتی را به نفع اسرائیل و در چارچوب تبلیغات انتخاباتی به راه انداخته‌اند.

الحلبی در مصاحبه با العهد وقوع دور جدیدی از درگیری‌های جدید بین سوریه و رژیم صهیونیستی را بعید دانست زیرا نتانیاهو دستاویز‌های زیادی در اختیار دارد که از طریق آن‌ها می‌تواند بر افکار رأی دهندگان صهیونیست تأثیر گذارد گویی می‌گوید وی کسی است که ترامپ را متقاعد کرد قدس را به اسرائیل ببخشد. نتانیاهو همچنین دستاویز‌های دیگری نیز دارد که می‌تواند از آن‌ها به جای درگیر کردن خود به جنگ با محور مقاومت استفاده کند. نتانیاهو می‌داند ایهود اولمرت (نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی) در انتخابات شکست خورد زیرا در جنگ سال ۲۰۰۶ ضد حزب الله شکست خورد و در نتیجه نتانیاهو نمی‌تواند وارد درگیری جدیدی ضد محور مقاومت با تکرار حملات هوایی به سوریه شود، حملاتی که به گفته مقامات صهیونیستی شاید منجر به وقوع جنگ فراگیری شود که اسرائیل نتواند پیامد‌های آن را تحمل کند.

وی تأکید کرد: نتانیاهو با الفاظ بازی می‌کند و در حال ترویج برنامه انتخاباتی خود است زیرا می‌ترسد در انتخابات شکست بخورد.