مصوبه مجلس درباره تامین مسکن جانبازان

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز (چهارشنبه 8 اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 98 کل کشور بند "د" تبصره 17 این لایحه را مصوب کردند.

در این مصوبه مجلس آمده است: در راستای اجرای ماده (62) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف به تأمین تسهیلات لازم برای هدف قانون مبنی بر تأمین مسکن یکصدهزار نفر می‌باشند و یارانه سود تسهیلات از منابع موجود در این قانون از ردیف 131600 جدول شماره (7) تأمین می‌شود.

ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان‌قیمت تا سقف دویست میلیون (200.000.000) ریال بهره‌مند شده و تا پایان سال 1395 تسویه نمودند، به شرط خرید یا ساخت مسکن جدید از تسهیلات مسکن ارزان‌‌قیمت ایثارگری قانون بودجه سال 1398 بهره‌مند می‌شوند.

وزارت راه و شهرسازی موظف است نسبت به واگذاری زمین به ایثارگران فاقد زمین و مسکن که تاکنون زمین دولتی دریافت نکردند، به صورت تجمیعی اقدام کند.

همچنین نمایندگان بند "ه" این تبصره را مصوب کردند که در این مصوبه مجلس آمده است: دولت مکلف است درآمد حاصل از اجرای ماده (37) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) مندرج در ردیف 110513 جدول شماره (5) این قانون را از طریق ردیفهای هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به صورت صد‌درصد (100%) تخصیص داده و پرداخت کند.