تشریح جلسه جامعه روحانیت با اصولگرایان از زبان مصباحی مقدم

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به نشست جامعه روحانیت مبارز با احزاب اصولگرا که امروز (پنجشنبه-۹ اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: تقریبا تمامی احزاب اصولگرا در جلسه امروز حضور داشتند و تنها یکی دو نفر از نمایندگان احزاب به دلیل برگزاری همزمان همایش‌های حزبی نیامدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جلسه امروز در راستای شورای وحدت اصولگرایان برگزار شده است، افزود: قرار است حرکت جدیدی در میان اصولگرایان آغاز شود، ولی جلسه امروز ما به منظور ارائه توضیحاتی درخصوص تغییرات اساسنامه جامعه روحانیت و دریافت نظرات و پیشنهادات احزاب اصولگرا بود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: مقرر شد جلسه بعدی جامعه روحانیت با نمایندگان احزاب و تشکل‌های اصولگرا در نیمه دوم فروردین ۹۸ برگزار شود.

مصباحی مقدم با بیان اینکه جلسات جامعه روحانیت ارتباطی با شورای وحدت اصولگرایان ندارد، تاکید کرد: فعلا در جلسات ما بحثی از انتخابات سال آینده صورت نگرفته و درخصوص مساله وحدت اصولگرایان هم باید پیشنهادات و نظرات احزاب را بررسی کنیم که تاکنون مطلبی مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: ما اصلا سازوکاری برای انتخابات تعیین نکردیم که بخواهد معنای شکست «جمنا» را بدهد، اتفاقا برخی از اعضای جمنا هم در جلسات ما شرکت کرده‌اند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت نمی‌خواهد خودش را در عرض احزاب و تشکل‌های سیاسی تعریف کند بلکه ما بار‌ها در اهداف خود گفته‌ایم که جامعه روحانیت فراجناحی است.