دولت بر خلاف تمام وعده‌های خود عمل کرده است

اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب با اشاره به ۸ سال مقاومت، دولت و ملت سوریه، که ثمره‌اش شکست سنگین آمریکا و رژیم صهیونیستی در غرب آسیاست،گفت: ولی امر مسلمین در سفر جناب بشار اسد به ایران، به وی لقب قهرمان جهان عرب دادند.

وی افزود: این تقدیر از خدمات و مقاومت مدبرانه ایشان بود و تاییدی بر تثبیت و پیروزی کشور برادرمان سوریه، که حکایت از تعمیق روابط راهبردی دو کشور است. در روزگاری که برخی از حاکمان سرزمین عربی، ذلیلانه در برابر آمریکا عمل می کنند و حقیرانه ذلت ارتباط با رژیم آدمکش صهیونیستی را پیگیری می نمایند شخصیتی مثل جناب اسد، عزت و شرافت اعراب را احیا و ثابت کرده است که با تکیه بر ملت و مقاومت می‌توان بر ائتلاف عبری، عربی و غربی پیروز شد. امید که دیگران هم از او درس بیاموزند.همچنین دبیرکل حزب موتلفه اسلامی این سفر را اعلام یک پیروزی تثبیت شده و دارای پیام اقتدار و استقلال دانست.

بادامچیان در ادامه استعفای محمدجواد ظریف را اشتباهی در بدترین موقعیت زمانی دانست و گفت: وزیر امور خارجه باید از موقعیت سفر مهم جناب بشار اسد بهره‌برداری و در شرایط مناسب تصمیم‌گیری می‌کرد، ضمن آنکه عضو هر دولت باید تقویت کننده دولت خود باشد.

وی در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه محترم مداحان گفت: انقلاب همواره در رویارویی با استکبار و استبداد جهانی است و یقین داریم خداوند با ماست و ملت ما در حفظ راستین انبیاء و اولیاء با رهبری ولایت فقیه پیروزمندانه پیش می‌رود.

بادامچیان درباره اوضاع نابهنجار قیمت‌ها و گرانی‌های بدون منطق و تورم فزاینده و مشکلات اقتصادی اظهار کرد: دولت متاسفانه با سیاست غلط ارزی و سکه ای در اوایل سال۹۷ کلید آشفتگی ها را زد و تاکنون با سیاست های غلط و عناصر ناکارآمد، این آشفتگی را نتوانسته چاره سازد و خلاف تمام وعده های خود عمل کرده است و بز هم بر این سیاست غلط و عناصر ناکارآمد اصرار دارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه امروز نه تنها ارز تک نرخی نشده بلکه ۵ نرخی شده است، خاطرنشان کرد: قیمت ها ثبات ندارند و هر روز مردم با گرانی بیشتری مواجه هستند. قیمت‌ها در داخل فروشگاه‌ها و مغازه‌ها نرخ های متفاوت دارند در حالی که تعزیرات در اختیار دولت است.

وی تصریح کرد: راه چاره خروج دولت از یک‌سویه نگری جناحی، استفاده از نیروهای کارآمد و تجربه آموخته و منزه است که متاسفانه هر روز شاهد محدود شدن دولت در یک جناح هستیم.

بادامچیان گفت پیشنهاد دادیم دولت در پایان سال به اقشار کم درآمد و کارگران و کارکنان بیکار شده و دارندگان درآمد ثابتی که گرانی‌ها اجاره نمی‌دهند، دخل و خرج متعادلی داشته باشند، کمک و رسیدگی ویژه کند. متاسفیم که هر روز با گرانتر شدن کالاها مشکلات کم درآمدها بیشتر می شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از مردم و کسبه و اهالی کسب و تولید و توزیع کالاها خواست با یکدیگر همراهی کنند و در مساجد با نظارت امام جماعت تعاونی های محله‌ای و مسجدی را فعال کنند تا به قشرهای کم درآمد محله ها رسیدگی خداپسندانه‌ای نمایند.

وی درباره لوایح چهارگانه دولت از دقت مجمع تشخیص مصلحت در بررسی این لوایح تشکر کرد و از جوسازی برخی نشریات و افراد جناحی برای فشار بر مجمع تشخیص اظهار تاسف نمود.

بادامچیان گفت: قطعاً اروپا و آمریکا در طرح اینگونه امور، دلسوز ملت ها به ویژه ملت قهرمان و ضد استعماری ایران اسلامی نیستند و ما نیز باید مصالح و منافع ایران و ملت و اسلام را در نظر داشته باشیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: تجربه برجام و کانال مالی سه کشور اروپایی تجربه خوبی است که بدانیم طرف‌های اروپایی و آمریکایی از هر فرصتی علیه ایران اسلامی کارشکنی دارند با هوشیاری به آنها اعتماد نکنیم.

وی تاکید کرد: دولت باید مسئولیت خود را در سیاست‌های سال۹۷ و اموری که بعهده دولت است بپذیرد و هرجا احساس می کند که باید تجدید نظر کند با قاطعیت و صراحت آن را با ولایت امر مطرح و از ملت کمک بطلبد زیرا سیاست غلط مقصر جلوه دادن دولت قبلی و دیگران و حتی مردم دیگر جواب نمی‌دهد بویژه در سیاست های سال۹۸ که باید در سایه‌سار بیانیه سرنوشت ساز گام دوم دولت کاملا اقدام قوی و مدیرانه داشته باشد.

بادامچیان درباره مذکرات شکست خورده رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور کره شمالی گفت: کره ای ها از مذاکرات برجام و بدعهدی آمریکایی ها بخوبی تجربه آموخته اند و تجربه را بکار گرفته اند. آمریکا باید بداند هزینه عدم اجرای تعهداتش رسوایی‌آور برای آمریکا و موجب بی‌اعتمادی بیشتر جهانیان شده و خواهد شد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره تنش بین دو همسایه شبه جزیره هند و پاکستان گفت: انتظار می رفت پس از سفر بن سلمان حوادث تشنج‌آور و تروریستی در مرزهای پاکستان و همسایگانش رخ دهد.

وی با استقبال از آزادی خلبان هندی، پاکستان را دعوت به تنش‌زدایی و روابط حسنه و حل مشکلات میان دو کشور کرد.