عدالت خواهی حجت الاسلام رئیسی آینده روشنی را برای قوه قضائیه به دنبال دارد

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به احتمال ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بر صدارت قوه قضائیه، گفت: آقای رئیسی سابقه طولانی در قوه قضاییه دارد، او از رده‌های پایین آغاز کرده، مسئولیت‌های گوناگونی را تجربه کرده است و آشنایی کامل با این حوزه دارد به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای ریاست دستگاه قضاست.

 

وی با ابراز خوشحالی از مطرح شدن حجت الاسلام رئیسی به عنوان ریاست قوه قضائیه، افزود: شخصیت، روحیه و عدالت خواهی وی آینده روشنی را برای قوه قضائیه به دنبال دارد، امیدوارم حجت‌الاسلام رئیسی، قوه قضائیه را همچون آستانه قدس رضوی منشا تغییرات خوب قرار دهد.

نماینده همدان با بیان اینکه قوه قضائیه نیاز به کار و کمک دارد، تاکید کرد: مواردی در دستگاه قضائی نیاز به تغییرات بنیادی دارد، از جمله این موارد می‌توان به تسریع دادرسی، حجم بالای پرونده‌های ورودی، امکانات و نیازمندی‌های لازم جهت سرعت‌بخشی برای پاسخگویی به مطالبات مردم اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات قوه قضائیه ناراحتی قاطبه مردم از رفتار برخی از قضات  است، احقاق حقوق عامه مردم یکی از مواردی است مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند، چراکه قوه قضائیه پناهگاه مردم است و زمانی که به آن مراجعه می‌کنند باید خیالشان راحت باشد.

پورمختار تصریح کرد: رویکرد‌های فرهنگی، تغییر ساختار مدیریتی، رفع مشکلات مردم و اعتماد سازی باید از عمده فعالیت‌های مدیریت جدید قوه قضائیه باشد، همچنین دستگاه‌های مختلف همچون دولت و به خصوص مجلس باید به آقای رئیسی در هدایت قوه قضائیه کمک کنند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی تاکید کرد: تغییر ریاست قوه قضائیه به عهده مقام معظم رهبری است، اما اخبار و شنیده‌ها حاکی از این تغییرات در اسفند ماه امسال است.