عمیقاً بابت خروج آمریکا از برجام متأسفیم

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه متن بیانیه قرائت‌شده نماینده این اتحادیه در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را منتشر کرده است.

در این بیانیه که در ارتباط با چهاردهمین گزارش آژانس درباره پایبندی ایران به تعهداتش در برجام قرائت شده، اتحادیه اروپا عمیقاً از تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران ابراز تأسف کرده است.

نماینده اتحادیه اروپا در ابتدای بیانیه خود گفته است: «مفتخرم به نمایندگی از اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو صحبت کنم. کشور‌های زیر، حمایت خودشان را از این بیانیه اعلام کرده‌اند: ترکیه، مقدونیه شمالی، مونته‌نگرو، ایسلند، صربستان، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، لیختن‌اشتاین، نروژ و سن‌مارینو.

وی، تصریح کرده است: «اتحادیه اروپا تعهد راسخ خود را به برجام و تداوم حمایت از آن ابراز می‌دارد و مصمم به ادامه همکاری‌ها با جامعه بین‌المللی برای حفظ این توافق هسته‌ای است که دستاوردی چندجانبه و مورد تأیید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.»

اتحادیه اروپا، توافق برجام را «از عناصر کلیدی معماری منع اشاعه هسته‌ای در جهان» توصیف کرده و آن را برای امنیت بین‌المللی حیاتی دانسته است.