سرمقاله روزنامه های امروز/ دو کلمه با ریاست جدید قوه قضاییه

به گزارش افکارنیوز، ، روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آن ها در ذیل می آید:

چرا فساد (اینجا اداری و مالی) در دانمارک خیلی کم و در سومالی خیلی زیاد است؟ چرا در ادارات کره جنوبی یا ژاپن، رشوه خیلی کم داده و گرفته می‌شود اما مثلاً در سومالی و لیبی و افغانستان زیاد؟ آیا دانمارکی‌ها به دلیل مسائل فرهنگی و اعتقادات دینی است که اختلاس نمی‌کنند؟

دو کلمه با ریاست جدید قوه قضاییه

اینجانب به عنوان یک شهروند عامی در آغاز چهل سالگی انقلاب ،که ان شاء الله فصل جدیدی از مطالبه گری مردم از مسئولین خواهد بود ، از ریاست جدید قوه قضاییه که الحمدلله پیشینه و سابقه خوبی در مسئولیت قبلی خود یعنی تولیت آستان قدس رضوی داشته اند ، تقاضاهایی دارم که شاید حاوی واژه های تخصصی این مسئولیت نباشد ، ولی مطلوب اکثریت عموم مردمی است که در طول این سالها با تحریمها و تورم ها ، با وعده ها و وعیدها ، با کارشکنی ها و خطاها ،با این طرفی ها و آن طرفی ها ، ساختند و دم نزدند .

تحول دستگاه قضایی در تراز گام دوم انقلاب

توصیه‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب‌اسلامی مندرج در اولین حکم انتصاب حاکمیتی دوران چهل‌ساله دوم و دهه پنجم انقلاب‌اسلامی را می‌توان نخستین مؤلفه‌های اجرایی در جهت تحقق گام دوم انقلاب که در بیانیه تفصیلی معظم‌له بدان‌ها پرداخته‌شده است، دانست. علاوه بر این مهم، با توجه به اینکه این توصیه‌ها در واقع نقشه راه کلان حرکت قوه قضائیه در پنج سال آینده کاری خود است، لازم است در خصوص هریک مداقه و بررسی هرچند گذرا انجام پذیرد.

سه گام تا تحول

همانگونه که انتظار می رفت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از سوی رهبر انقلاب سکان دار قوه قضائیه شد.