با ادامه تحریم‌ها معاهدات جهانی خاصیتی نخواهند داشت

وسلین مارشکی امروز - شنبه- در دیدار  با علی مطهری نایب رییس مجلس، اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها را عاملی منفی بر سر راه مناسبات میان کشورها دانست و بر تلاش بلغارستان جهت لغو تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفر به ایران، هدفش را توسعه و ارتقای سطح مناسبات همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع دو ملت عنوان کرد.

معاون رئیس پارلمان بلغارستان در ادامه اظهار امیدواری کرد کشورش، در زمینه توسعه مناسبات با ایران به نتایج مثبتی دست یابد.

مارشکی، کشورش را طرفدار حکومت هایی که به صورت دموکراتیک انتخاب شده‌اند، دانست که با هرگونه تلاش از سوی قدرت‌های بزرگ برای دخالت در سرنوشت کشورهای دموکراتیک مخالف است.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به معاون رییس پارلمان بلغارستان و با اشاره به آغاز صد و بیست و دومین سالگرد روابط دو کشور گفت: توسعه ارتباطات پارلمانی فرصت های فراوانی در راستای ارتقای روابط دو کشور فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاقمندیم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و گردشگری نیز روابط فیمابین توسعه و گسترش یابد.

مطهری با تقدیر از مواضع بلغارستان در حمایت از توافق برجام خواستار ایفای نقشی فعالتر از سوی بلغارستان و همچنین ایستادگی و استقلال اروپا در مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا شد و اظهار داشت: با تداوم نقض توافقات بین المللی از سوی کشورهای قدرتمند، معاهدات امضا شده در جهان هیچ خاصیتی نخواهد داشت.

نایب رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود ایران را کشوری خواهان صلح و ثبات در منطقه و جهان خواند و حضور نیروهای نظامی کشورمان در عراق سوریه را بنا به درخواست مسئولان کشورهای مذکور و جلوگیری از گسترش و نفوذ نیروهای تروریستی در منطقه و جهان دانست.

نماینده مردم تهران در ادامه تراز تجاری بین دو کشور را ناچیز شمرد و برای اجرایی شدن توافقات امضا شده در نوزدهمین کمیسیون اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

مطهری همچنین بر تبادل هیات‌های پارلمانی و رایزنی مستمر میان کمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار جهانبخش محبی نیا عضو گروه دوستی پارلمانی ایران - بلغارستان نیز حضور و دیدگاه و نظرات خود را بیان داشتند.