نظرات رهبر انقلاب در بودجه ۹۸ مورد توجه قرار گرفت

 غلامرضا تاجگردون در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه بودجه ۹۸، گفت: هیئت عالی نظارت نامه‌ای را به شورای نگهبان داده و ایراداتی را مبنی بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام درباره بودجه ۹۸ گرفته است که شورای نگهبان هم طی نامه‌ای به مجلس خواستار رفع این ایرادات شده است.

وی با اشاره به ایرادات هیئت عالی نظارت به بودجه ۹۸، افزود: یکی از ایرادات مربوط به نیروگاه‌ها بود که آیا نیروگاه‌های جدید صرفاً مشمول تخفیفات می‌شوند یا کل نیروگاه‌ها که اصلاحات لازم را در این باره انجام دادیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ تصریح کرد: یکی دیگر از ایرادات هیئت عالی نظارت به بودجه ۹۸ این است که این بودجه از حیث کسری بودجه و منابع متناسب با فرمایشات مقام معظم رهبری نیست و ممکن است کسری بودجه داشته باشیم که ما در جلسه‌ای به آنان توضیح دادیم که چه تغییراتی را در بودجه انجام دادیم و اینکه عملاً نمی‌توانیم تغییرات دیگری را در متن لایحه بودجه ۹۸ داشته باشیم.

تاجگردون تاکید کرد: اگر جلسه دیگری برای توضیح درباره این مسئله گذاشته شود، قطعاً می‌گوئیم تغییرات به چه شکلی انجام شده است اما این بودجه هم مانند هر سال تنظیم شده است.

در ادامه جلسه، علی لاریجانی گفت: مقام معظم رهبری فرموده بودند که بودجه ۹۸ متناسب با شرایط فعلی تنظیم شود و طی چهار ماه اصلاحات آن انجام شود؛ نظرات ایشان مورد توجه کامل قرار گرفته است.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اتمام بررسی گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ درباره ایرادات شورای نگهبان به این لایحه گفت: مجلس باید دایر باشد تا اگر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی را مجدداً به لایحه بودجه ۹۸ گرفتند، ابتدا در کمیسیون تلفیق و سپس در مجمع تشخیص مورد بررسی قرار گیرد.