بیانیه "گام دوم" مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد

محمدحسین صفار هرندی عصر امروز در نشست «تبیین گام دوم انقلاب اسلامی» که با محوریت «رسالت اساتید در دهه پنجم» در گرگان برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه از بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری برای 40 سال دوم انقلاب ارائه شده استقبال بسیار خوبی بین بزرگان و اساتید شده است، در فصل نخست این بیانیه نسبت به راه پیموده شده تاکید شده و همچنین بررسی شده که آیا مسیری که در این چهل سال طی کردیم، دچار خسران شدیم یا اینکه به فتوحاتی دست یافتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: برخی در این میان خواستند بیانیه گام دوم انقلاب را معمولی و به عنوان حرف‌های تکراری جلوه دهند در حالی که روی کلمه به کلمه این بیانیه تأمل شده است و بر روی آن فکر شده و مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: برخلاف ادعای  برخی این گونه تصور می‌کنند که انقلاب اسلامی پدیده‌ای برای به زیرکشیدن یک جریان فاسد بوده که پس از جابه‌جایی حکومت ماموریت انقلاب پایان یافته است اما این گونه نیست.

صفار هرندی به رویش‌ها و زایش‌های انقلاب اسلامی اشاه کرد و گفت: کسانی هستند که یک دهه در مدح انقلاب اسلامی سخن گفتند حالا از این انقلاب پشیمان شدند و در مقابل، انقلاب رویش‌هایی نیز داشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: متاسفانه موتور پیشرو انقلاب در برخی موارد خاموش شده است، انحرافی که در اذهان وجود دارد تبعیت از مکاتب انحرافی است و بدین گونه می‌خواهند سر نسل جوان که انقلاب را ندیده کلاه بگذارند البته خداوند حجت‌های زیادی برای حقانیت انقلاب اسلامی دارد.

وی با اشاره به این که نظام اسلامی در این 40 سال سراسر افتخار بوده است عنوان کرد: انقلاب اسلامی مانند انقلاب فرانسه و الجزایر نیست که در یک سطح مشخص بماند و بسیاری به این موضوع معترف هستند که  این انقلاب را نمی‌توان از جنس اقتصادی یا بهبود وضعیت معیشتی دانست.

صفار هرندی با بیان اینکه این انقلاب ناکامی و کمبودهایی داشته و دارد که اگر علت آن را باید جستجو کرد اما باید به این نکته توجه کرد که هر جا از مسیر اولیه انقلاب فاصله گرفتیم ناکام شدیم و هر جایی که به متن آموزه‌های دینی عمل کردیم کامیابی مادی و معنوی به دست آوردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اثبات حقانیت انقلاب اسلامی را در کلام مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم باید جست‌وجو کرد و باید فتوحات انقلاب اسلامی را لیست کنیم و ببینیم کدام محصول انقلاب و کدام محصول شرایط طبیعی بوده است چنان که در زمان فشارهای همه جانبه دشمن بر علیه ما فضای علمی چنان رونقی پیدا کرد که توانستیم موشک پرتابگر و ماهواره ساختیم.

وی با بیان اینکه رتبه اقتصادی ایران 18 است تصریح کرد: در حال حاضر زمینه قدرت نظامی در رتبه 13 و در زمینه قدرت دفاعی و نانوتکنولوژی رتبه هفتم در جهان قرار داریم و در شاخص توسعه نیروی انسانی رتبه نخست را به دست آورده‌ایم و این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی با روحیه انقلابی در حال پیشرفت است.