امضای چند یادداشت تفاهم در سفر روحانی به عراق

محمدعلی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق عصر امروز یکشنبه در کنفرانس خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران پس از مذاکرات هیات‌های سیاسی و کارشناسی دو کشور، گفت: دیدار‌های روز دوشنبه روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق بسیار مهم است و مجموعه‌ای از یادداشت تفاهم‌ها برای امضا در جریان این سفر آماده شده است.

وزیر امور خارجه عراق گفت: این یادداشت تفاهم‌ها می‌تواند تاثیر خوبی بر ارتقای روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، گاز و برق، روادید، بازرگانی، حمل و نقل زمینی و ریلی، کشاورزی، بهداشت، امور بانکی، صنایع و تبادل زائر و مسافر بگذارد.

الحکیم تاکید کرد: ما چشم انتظار مذاکرات مهمی هستیم که فردا دوشنبه میان روحانی و عادل عبدالمهدی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به دیگر محور‌های مطرح شده در مذاکرات هیات‌های دو کشور روز یکشنبه در محل وزارت امور خارجه عراق در بغداد، گفت: دو طرف در خصوص روابط دو جانبه و همچنین مسائل مورد اهتمام در سطح منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه عراق با تقدیر از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به عراق در جنگ علیه داعش، گفت: کمک ایران در پیروزی بر داعش کاملا آشکار است.

الحکیم آمادگی عراق را برای ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی استفاده از توان فنی و تکنولوژیک ایران برای آموزش کادر و نوسازی صنایع عراق را از دیگر علاقمندی‌های کشورش برای همکاری با ایران ذکر کرد.