ایران پیروز میدان‌های درگیری منطقه شده است

سردار سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در پیش رویداد همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ که عصر امروز ( شنبه ۱۹ اسفند) در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: آن‌هایی که سن و سال بالای ۶۰ دارند توانستند دستاورد‌های عظیمی که در این چهل سال بدست آمده را از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا بسیاری فراز و نشیب‌های دیگر محقق کنند و امروز گام دوم انقلاب اسلامی با افرادی است که زیر چهل سال دارند.

وی با بیان اینکه امروز جهان غرب سه چالش فعال دارد، گفت: چالش ژئو استراتژیکی به معنای رویارویی نظامی اروپا در برابر روسیه و چین، چالش دوم اقتصادی است که گسل اقتصادی آمریکا و اروپا با چین است و چالش سوم هم رویارویی فرهنگ و تمدن اسلامی در برابر فرهنگ و تمدن غرب است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه قلب این فرهنگ و تمدن اسلامی در ایران می‌تپد و نه اسلام وهابی عربستان و نه اسلام الازهر مصر دیگر پاسخ گوی مطالبات جهان اسلام نیستند، ادامه داد: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس داعش را ایجاد کردند و به دنبال تخلیه انرژی اهل تسنن، نابودی سوریه و عراق به نفع امنیت رژیم صهیونیستی بودند که البته شکست خوردند و امروز جمهوری اسلامی ایران پیروز میدان‌های درگیری منطقه شده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: امروز ایران اسلامی قلب و طراح جهان اسلام است، امام راحل و رهبری معظم انقلاب در مبانی علمی خود این نقشه راه را مهندسی کردند و این یک هندسه و منظومه مشخصی است.

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی زمینه لازم را برای ایجاد تمدن نوین اسلامی بوجود آورده است. عزم راسخ رهبری هم امروز تحقق این مهم است.

سرلشکر صفوی گفت: ما بدون تمدن سازی نمی‌توانستیم در تحولات منطقه‌ای تاثیر گذار باشیم. بدانید که آمریکایی‌ها از زور ما نمی‌ترسند از ایدئولوژی ما می‌ترسند. ایدئولوژی و فرهنگ توقفی ندارد، ایستا نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما برای اداره کشور بین ۷ تا ۱۰ هزار کادر می‌خواهیم، برای اداره قوه ها، نیرو‌های مسلح و دیگر بخش ها. کادر‌های مورد نیاز ما هم در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند.