علت درخواست مقامات آمریکایی برای بازگشت به برجام چیست؟

مرتضی صفاری نطنزی ، در خصوص درخواست پنجاه دیپلمات و افسر آمریکایی از دولت آمریکا مبنی بر بازگشت به برجام، گفت: خروج آمریکا از برجام غیرعاقلانه و غیرمنطقی بود و نه تنها نفعی برای آمریکا به همراه نداشت و ایران حاضر به مذاکره مجدد با آنها نشد بلکه آمریکا در عرصه بین‌الملل منزوی شد.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انزوای آمریکا قابل ترغیب نیست، اروپایی‌ها و برخی دیگر از کشورهای بزرگ از ایالات متحده آمریکا فاصله گرفتند، شورای امنیت هم با دولت آمریکا همراهی نمی‌کند.

وی افزود: این موضوعات سبب شده تا مجموعه کاذرشناسی آمریکایی در محافل مختلف، اقدام تراپ را نقد کنند. اینکه تعدادی از دیپلمات‌ها خواهان بازگشت به برجام شدند، مبنی بر احساس تضرر آنها است لذا به دنبال راهکاری هستند تا شرایط بهبود یابد.

صفاری نطنزی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی باید هوشیار باشد تا در صورت بیان درخواست آمریکا برای بازگشت به برجام، اهداف آنها را واکاوی کنند تا به موجب این درخواست اهداف دیگر خود را جامه عمل نپوشانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: دیپلمات‌های آمریکایی از سوی دیگر به این باور رسیدند که جمهوری اسلامی کشوری متعهد و پایبند به اصول و قراردادهای بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت به نقل از نشنال اینترست، بیش از ۵۰ افسر بازنشسته و دیپلمات سابق آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ ضمن تاکید بر فواید برجام برای آمریکا، از رئیس‌جمهوری این کشور خواستند که شرایط را برای بازگشت به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران فراهم کند.