سران آل خلیفه نگران اوضاع داخلی کشور خود هستند

سیدقاسم جاسمی ، در واکنش به ادعای وزیر خارجه بحرین مبنی بر هدف ایران در سرنگونی نظام آل خلیفه و مقابله این کشور با جمهوری اسلامی، گفت: هر کارشناس مبتدی از اینگونه تهدیدها از سمت کشور بحرین و وزیر خارجه آن متوجه مواضع انفعالی آنها که اسر استیصال و ضعف است، می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر قرار بود جمهوری اسلامی اقدامی علیه بحرین صورت داده و با آنها برخورد کند زمانی این اقدام را داشت که سران آل خلیفه سلاح های نظامی خود را سمت صدام روانه کرده بودند تا علیه ایران استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سران آل خلیفه نگران اوضاع داخلی کشور خود هستند، یادآور شد: حکومت بحرین یک حکومت اقلیت بر اکثریت بوده و سران این رژیم به خوبی می دانند در صورت اتفاق کوچک ترین اقدامی در این کشور، هیچ پشتوانه ای از سوی مردم خود نخواهند داشت.

جاسمی در ادامه تصریح کرد: تجربه نشان داده که جمهوری اسلامی چه در زمان دفاع مقدس و چه در زمان تحریم ها، همواره پابرجا بوده است اما بحرین حتی در تأمین آب شیرین کن خود دچار مشکل است و این وحشت را دارد که با هر حرکتی توان تأمین آب خوردن خود را نیز نداشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بحرین باید بپذیرد همسایه شمالی آنها قدرت اول منطقه است و باید حد خود را نگاه دارد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هیچگاه چشمداشتی به منابع کشورهای همسایه خود و قصد تجاوز، کشورگشایی و حمله به کشوری را ندارد.

خیرا خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین مدعی شده است که ایران به همراه قطر در سال ۲۰۱۱ (سال آغاز انقلاب در بحرین) از برخی گروه‌ها در این کشور با هدف «سرنگونی» نظام آل خلیفه حمایت مالی کرده‌اند. همچنین وی در رابطه با پاسخ‌ های احتمالی ایران به تحریم‌ های اقتصادی آمریکا ادعا داشته اگر واکنش‌های ایران، به ضرر کشورهای منطقه باشد، ما آماده مقابله هستیم.