ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی هدف دشمنان است

محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد شهدا و رهبر کبیر انقلاب، گفت: با مردم مسلمان نیوزلند ابراز همدردی میکنیم و در این بین نسبت به معیارهای دوگانه مدعیان حقوق بشر ابراز تاسف میکنیم. همچنین این حرکت تروریستی در خانه خدا را محکوم میکنیم و بدون شک خون شهدا عاملان این قتل عام را رسوا خواهد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در آستانه سال نو و ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، سلام بر سفره های خالی پدرانی که شرمنده همسر و فرزندان خود در اعتکاف درونی به راز و نیاز با پروردگارشان پرداخته و انتظار معجزه ای از جانب خداوند را برای پرسش های کودکانه ای که "بابا عیدی من در این سال نو چیست؟" و در لحظات سال تحویل رازهای نکوی خود را در دعای یا مقلب القلوب و الابصار پنهان می سازند و ما به عنوان نماینده آن پدر و همسر و فرزندان، چگونه باید با خدای خویش نجوا کنیم و به تصویر بکشیم قوانینی را ترجمان دعای یا محول الحول و الاحوال باشد.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده مردم قسم یاد می کنم که این استقامت شما، گام های محکم حرکت صبورانه با مردم برای رسیدن به آرمان ها و اقتدار ایران سربلند است و زهی خیال باطل که دشمنان به دنبال نشان دادن ناکارآمدی جمهوری اسلامی، فروپاشی اقتصادی و افزایش خیل بیکاران، کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی، جایگزین کردن شعار نان، کار و آزادی بجای شعار اساسی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، تصویرسازی نادرست از شرایط کشور، عدم حمایت ایران از کشورهای در خط مقدم مقاومت و همچنین ایجاد تخاصم در بین جریان های سیاسی کشور و در نهایت به آشفتگی های سیاسی می اندیشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در این میان با توجه به رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه فرمودند"مجلس است که اساس یک کشور را به اصلاح می کشاند، نقش مجلس در هدایت امور و حل مشکلات کشور بسیار حیاتی است و ضمن نظارت و هدایت دولت، مسئولان را در سختی ها و مشکلات بخصوص در شرایط جنگ اقتصادی تنها نخواهد گذاشت.

علیجانی زمانی افزود: خوشبختانه مجلس دهم بجای پرداختن به حاشیه ها، با تمرکز بر رفع مشکلات معیشتی و گرانی ها و جلوگیری از بیکاری و تعطیلی بنگاه های اقتصادی و رفع موانع تولید و اصلاح ساختار بودجه و کاهش هزینه های اداره کشور که خود منجر به افزایش نقدینگی و تورم افسار گسیخته شده است، در سال آینده با قدرت بیشتری نقشه های دشمن را خنثی خواهد کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت و رییس جمهور به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی انتظار می رود با استفاده از تجمیع ظرفیت های اقتصادی و رسانه ای در پنج حوزه حاکمیت، دولت، شبه دولتی ها و شبه خصوصی ها، نهادهای عمومی غیردولتی و بخش خصوصی در جهت هم افزایی و حل مشکلات مردم بکوشد و نیز با دیپلماسی فعال خارجی و استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه و جهان بخصوص همسایگان و بهره برداری از حضور مقتدرانه ایران در منطقه و اتکا به ظرفیت های داخلی و استفاده از جوانان و نیروهای سیاسی با انگیزه در دولت اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب، با قدرت به حل مشکلات کشور به خصوص اقشار آسیب پذیر و محرومیم بپردازد. در این بین مجلس و مردم کمک حال دولت خواهند بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک انتصاب رییس جدید قوه قضائیه، اظهار کرد: انتظار می رود رییس جدید در برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و سلاطین و سلطان سازان و رانت خواران و رانت سازان بویژه اخلال گران بازارهای مختلف و نیز اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش تشکیل پرونده‌های کثیر در نهاد قضایی و جرم زدایی از احکام صادره و برقراری عدالت در تمامی سطوح فارغ از جهت گیری های سیاسی به نفع توده های مردم به خصوص محرومیناقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: از جریان های سیاسی توقع می شود با همدلی و وحدت و تعامل و احترام به سلیقه های یکدیگر، در گام دوم انقلاب به مردم اجازه بدهند و به رای اکثریت و قضاوت صندوق ها تمکین کنند که به معنای مردم سالاری و توسعه سیاسی و گام مهمی در تمدن سازی انقلاب اسلامی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: این موضوع جلوگیری از نقشه دشمنان برای ایجاد تخاصم و انشقاق در حدت ملی است و این وحدت و مودت زمینه عبور ایران از تحریم و پشت سر گذاشتن مشکلات و رسیدن به رشد و پیشرفت کشور و اقتدار جهانی ایران در آینده ای نزدیک را فراهم می کند.

علیجانی زمانی افزود: به عنوان نماینده ملت لازم می دانم از صبوری مردمی بخاطر تحمل مشکلات معیشتی و رنج گرانی ها تشکر کنم،. همچنین از دولت می خواهیم با برنامه ریزی دقیق و نظارت بیشتر بر توزیع عادلانه کالاهای اساسی و تنظیم بازار بویژه در سب عید و حمایت از اقشار کم درامد آلام و شکلات مردم را کاهش دهند تا شاهد عدالت اجتماعی و اقتصادی بیشتری بخصوص برای اقشار زیر خط فقط و حمایت ویژه از محرومان باشیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: استان تهران بر خلاف تصور عموم از نظر فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، سلامت، فضای ورزشی، محیط زیستی از سرانه پایینی نسبت به سایر استان ها برخودار است و از بافت فرسوده و حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی به شدت رنج می برد لذا از دولت و وزراء می خواهیم به شهرستان ها و مناطق محروم استان تهران توجه بیشتری شود.