واشنگتن به هیچ یک از اصول حقوق بشر پایبند نیست

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل، با اشاره به ابراز نگرانی ظاهری سران آمریکا برای زلزله زدگان کشورمان، گفت: ایالات متحده آمریکا از دیرباز معیار‌های دوگانه‌ای را در قبال موضوعات مختلف دنبال کرده که یکی از آن معیار‌ها بحث حقوق بشر بوده و دیگری نیز استفاده از ابزار تحریم برای پیش‌برد سیاست‌های خارجی خود است.

وی ادامه داد: واشنگتن در چهل سال گذشته همواره  این تحلیل را در قبال جمهوری اسلامی ایران داشته که مردم ایران مسبب قطع شدن پای این کشور از تهران بوده اند و از همین‌رو  کاخ سفید بیش از هرچیز در صدد مبارزه با ملت ایران است ، چرا که در ۱۲ فروردین  ۱۳۵۷ این مردم ایران بودند که در همه پرسی به جمهوری اسلامی رأی دادند.

کارشناس مسائل بین الملل باشاره به عملکرد منتاقض  کاخ سفید در قبال تهران ادامه داد: آمریکا از یک سو تحریم‌های ظالمانه‌ای را بر ضد جمهوری اسلامی تدارک دیده، حساب‌های هلال احمر جمهوری اسلامی را مسدود ساخته و مجوز ورود کمک‌های بین المللی در چارچوب  صلیب سرخ را به ایران نمی‌دهد  و از سوی دیگر در کلام ادعای همدردی با سیل زدگان ایرانی را دارد، همین رویکرد کاخ سفید باعث شده است که  دروغ بودن ادعای هایشان برای همه آشکار شود.

عابدینی با اشاره به توهین‌های سران آمریکا به مردم کشورمان، تاکید کرد: پیش از این هم  شاهد بودیم که ترامپ  ماجراجو، نه بخشی از حاکمیت ایران  بلکه ملت ایران را مردمی تروریست تلقی کرد، بنابراین امروز همه به این موضوع اشراف دارند که آمریکایی‌ها با ملت ایران ضدیت دارند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به دشمنی آمریکا با ملت ایران، تصریح کرد: ناگفته نماند که جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرت‌مند است که به راحتی از پس چالش‌های موجود بر سر راه خود برمی آید و بنابراین موضوع مسدود سازی حساب‌های ارزی ایران توسط آمریکا و عدم اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به کشورمان تنها تصویر واشنگتن را برای  مردم ایران و  مردم جهان بیشتر روشن کرده است . موضوعی که به نوبه خود امری مثبت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه در ایران حاکمیت و مردم دو موضوع جداگانه نبوده بلکه مردم و دولت در موضوعات متنوعی که پیش آمده از جمله در مسئله مربوط به سیل اخیر همواره همسو بوده اند، البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که سیل اخیر گرچه ویرانی‌هایی را در برداشته است، اما حدود نه ماه پیش این آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند که به صراحت اعلام کردند ۹۶ درصد از ایران دچار خشکسالی شده و وعده داده بودند که بیش از ۵۰ میلیون ایرانی به دلیل کمبود آب مجبور به ترک خانه و کاشانه خواهند شد درحالی که امروز شاهد هستیم  این فراوانی آب باعث شده تا زمینه برای آینده‌ای درخشان‌تر فراهم بیاید.

عابدینی  خاطر نشان کرد: اگرچه سیل در داخل کشورمان خساراتی به دنبال داشته است، اما این خسارت‌ها با کمک‌های مردمی و دولتی قابل حل است و ان شاءالله زمینه‌ای فراهم شود که جان افراد در معرض خطر قرار نگیرد در غیر این صورت  حتی اگر ساختمان‌ها اگر ویران هم شود امکان بازسازی آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین  اولویت حفظ جان انسان‌هاست که قابل جبران نیست.

وی در پایان مجددا یادآور شد: رفتارهای ایالات متحده آمریکا در چند روز گذشته حاکی از وجود معیاری دوگانه است که بیش از گذشته نمایانگر سیاست های واشنگتن  و این حقیقت است که آنها در عمل به هیچ یک از اصول حقوق بشر و موضوعات مربوط به کمک‌های انسان دوستانه پایبند نیستند.