بطحایی: ۱۴۸۲ مدرسه در سیل‌های اخیر آسیب دید

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: در بخش اول جلسه کمیسیون، وزیر آموزش و پرورش حضور یافت و  گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در سال 97 به نمایندگان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش گزارشی درباره وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده به نمایندگان ارائه کرد، ادامه داد: به گفته وزیر آموزش و پرورش 1482 مدرسه در سیل اخیر آسیب دیده‌اند.

نماینده گرمی در مجلس با بیان اینکه به گفته وزیر آموزش و پرورش 103 مدرسه باید تخریب و بار دیگر ساخته شوند، افزود: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد 7 هزار و 430 دانش آموز در معرض سیل قرار داشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: قرار بر این است تا وزارت آموزش و پرورش کانکسهای با تجهیزات استاندارد در مناطق سیل زده مستقر کند تا دانش آموزان به سر کلاس‌های خود بازگردند.

میرزاده با بیان اینکه برخی از نمایندگان انتقاداتی به وزیر آموزش و پرورش درباره عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان داشتند: اظهار داشت وزیر اعلام کرد که پیگیری‌های لازم را انجام داده تا این مهم از طریق خزانه انجام شود، همچنین قرار شد به صورت مکتوب گزارشی از وضعیت مطالبات فرهنگیان در اختیار کمیسیون قرار گیرد.

 وی ادامه داد: در بخش دوم جلسه کمیسیون نیز سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور حضور یافت و گزارشی از عملکرد این نهاد در سال گذشته به نمایندگان ارائه کرد.