تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

این تذکرات کتبی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی توسط علی اصغر یوسف نژاد به شرح زیر قرائت شد:

علی محمد شاعری به وزیر کشاورزی: دستور دهید وزارت علاوه بر خرید، بازار گندم را تحت کنترل درآورد. در سال جاری برای تامین خوراک دام نسبت به خرید گندم اقدام می‌کنند. این کار خلاف منافع ملی است.

قاسم احمدی لاشکی به وزیر نفت: علت توقف گازرسانی به روستاهای شهرستان نوشهر و بخش مرزن آباد شهرستان چالوس چیست؟

محمد حسینی به وزیر کشاورزی: با توجه به اعلام کم قیمت خرید تضمینی گندم مشاهده می‌شود که افرادی اقدام به پیش خرید گندم به قیمت بین دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ تومان می نمایند. اگر این موضوع رسیدگی نشود هشدار بحران گندم در سال ۹۸ را دارم. این موضوع رسیدگی شود.

شهاب نادری به وزیر راه: لزوم بررسی وضعیت جاده‌های اورامانات در نقاط حادثه خیز

نادر قاضی پور و علیرضا محجوب به وزیر راه: اقدامات لازم جهت حداکثر رساندن سرعت بازسازی مناطق سیل زده.

پروانه مافی به وزیر آموزش و پرورش: علت عدم پرداخت مطالبات معوقه شش ماهه معلمان حق التدریسی چیست؟ آیا بودجه مورد نیاز در ابتدای سال محاسبه نشده است؟

سید کمال الدین شهریاری به وزیر نیرو: رسیدگی به وضعیت بحرانی و بی آبی شهرستان تنگستان به خصوص روستاهای بخش دلوار.

نادر قاضی پور و علیرضا محجوب به وزیر کار: تسریع در اجرای دقیق اصل "۲۹" قانون اساسی در خصوص بیمه کردن سیل زدگان و حمایت مالی از این عزیزان.

هاجر چنارانی به وزیر نیرو: ۲۰ رودخانه نیشابور نیازمند علاج فوری هستند. به وزیر کشاورزی: خسارت‌های کشاورزان و باغ داران و دامداران شهرستان نیشابور و فیروزه از سیل قبلی پرداخت نشده است و خسارت سیل اخیر نیز به آن افزوده شده است. به این موضوع توجه شود. به وزیر بهداشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی، عضو اصلی ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها است. جا دارد به مسئولانی که عضو اصلی بودند و در سفرهای خارج از ایران بودند به طور ویژه‌ رسیدگی شود.

نادر قاضی پور و علیرضا محجوب به رییس جمهور: رسیدگی فوری به معیشت سیل زدگان به خصوص کارگران فاقد دفترچه بیمه تامین اجتماعی و بیمه بیکاری و پرداخت مستمری به کشاورزانی که مزارعشان را از دست داده‌اند.

بیت الله عبداللهی به وزیر نیرو: چرا در شهرستان اهر و هریس کشاورزان صاحب چاه را برای تهیه کنتور هوشمند تحت فشار قرار می‌دهند. آنها توانایی تامین این هزینه را ندارند.

وقفچی به وزیر راه: دلیل تاخیر در پروژه‌ های حوزه انتخابیه چیست؟ رسیدگی شود. به وزیر آموزش و پرورش: عدم پرداخت معوقات فرهنگیان.

حسین نیاز آذری به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در انتخاب مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابل تا بزرگترین واحد آموزشی در استان از سیاست زدگی خارج شود.

احمد مرادی به وزیر کشور: متاسفانه افزایش سگ‌های ولگرد در سطح استان هرمزگان موجب آسیب‌دیدگی دختر بچه سه ساله در قشم شده است. این حادثه دلخراش منجر به فوت این کودک شد. لازم است ضمن بررسی حادثه با مسببان اصلی آن برخورد شود.

نادر قاضی پور و علیرضا محجوب به وزیر آموزش و پرورش: پرداخت فوری مطالبات و حق الزحمه معلمان.

سید ناصر موسوی لارگانی به رییس جمهور، وزیر اطلاعات، وزیر کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر دادگستری: علت گرانی افسار گسیخته کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ایام نوروز از قبیل گوشت، مرغ، میوه، سیب زمینی و پیاز چیست؟ چرا با اخلال گران بازار برخوردی نمی‌شود. به رییس جمهور: علت عدم حضور رییس جمهور در جلسه مهم بررسی نحوه خدمت رسانی به استان‌های سیل زده در حضور مقام معظم رهبری چیست؟ علت عدم حضور رییس جمهور در زمان وقوع سیل در استان‌های شمالی و غربی کشور که موجب ایجاد ناامیدی شدید در بین مردم شد، رییس جمهور چه کاری مهم‌تر از حضور در مناطق سیل زده در ۱۰ روز اول حادثه داشت.

حسن نوروزی به وزیر کشاورزی: چرا فکری برای حفاظت از منابع طبیعی نشده است. به وزیر راه: چرا عوارضی اتوبان تهران ــ ساوه با نصب دوربین عوارض دریافت می‌کند با این که قرار بود بعد از ۲۰ سال عوارضی اخذ نشود. به وزیر کار: چرا به بازنشستگان تامین اجتماعی بسان بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور تسهیلاتی پرداخت نمی‌شود؟