چرا هیچ‌کسی جرأت عزل رئیس سازمان خصوصی‌سازی را ندارد؟

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 19 فروردین) پارلمان در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی‌سازی به‌عنوان نماینده متقاضیان گفت: هدف از خصوصی‌سازی حفظ شرایط موجود، رشد و توسعه واحدهای تولیدی واگذارشده، کاهش تصدی‌گری دولت، سپردن کار به اهل آن و کاهش هزینه‌های دولت است.

وی با بیان اینکه امروز اشتغال‌زدایی جای اشتغال‌زایی و سرمایه‌بری جای سرمایه‌گذاری را گرفته است، افزود: در حال حاضر هر واحد خصوصی به‌دنبال تعدیل نیرو بوده که مجلس در این راستا بارها به وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاون رئیس جمهور عنوان کرده که خصوصی‌سازی‌ها دچار مشکل شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه بین خصوصی‌سازی و تاراج بیت‌المال تفاوت است، ادامه داد: دولت باید بگوید چه‌کسی پشت‌صحنه این خصوصی‌سازی‌ها است که معاون اول رئیس جمهور نیز نمی‌تواند مانع آن شود و رئیس جمهور باید عنوان کند که آیا خود پشت‌صحنه بوده یا فرد دیگری پشت‌صحنه است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا با بیان اینکه چرا هیچ‌کسی جرأت عزل رئیس سازمان خصوصی‌سازی را با این‌همه تخلف ندارد، گفت: با این شرایط تحریم، سیلوها به‌مزایده گذاشته شده است در حالی که یک سیلو تنها چند هزار متر زمین تجاری دارد و به 23 میلیارد به‌مزایده گذاشته شده است، آیا دولت محتاج 23 میلیارد تومان است؟

نماینده مردم سنقر در مجلس با تأکید بر اینکه تمام نمایندگان مجلس نسبت به نحوه خصوصی‌سازی‌ها معترض هستند، اضافه کرد: ماشین‌سازی تبریز، شرکت هپکوی اراک و سایر خصوصی‌سازی‌ها نمونه‌هایی از تخلف در واگذاری‌ها است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا با ابراز اینکه "اگر به رسالت خصوصی‌سازی به‌درستی عمل نشود فردا در برابر مردم مسئول هستیم"، اظهار داشت: امیدوارم نمایندگان به این تحقیق و تفحص رأی دهند تا مشخص شود در سازمان خصوصی‌سازی چه می‌گذرد.