چرا وزرا در مجلس حاضر نشدند؟

حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران در مورد علل حضور نیافتن وزیران کشور، نیرو، راه و شهرسازی و رییس سازمان مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قرار بود این وزیران و رییس سازمان هواشناسی به نمایندگان در خصوص علل سیل اخیر پاسخ دهند اما به دلیل مشکلات ایجاد شده در خوزستان و حاد شدن وضعیت سیل نتوانستند در مجلس حاضر شوند.

امیری خاطر نشان کرد: مسائل باید لحظه ای رصد می شد زیرا وضعیت خوزستان نگران کننده شده بود و اهواز در حال تهدید بود. نیاز بود تا وزیران ضمن رصد لحظه ای مسائل، به صورت دسته جمعی تصمیم بگیرند و اگر در این شرایط، وزیران به مجلس می آمدند ممکن بود شرایط خوزستان به خطر افتد بنابراین من به هیات رئیسه مجلس نامه نوشتم که آمدن وزیران به مجلس می تواند به کشور خسارت وارد کند.

وی تاکید کرد: با این وجود یک نماینده الفاظ نامناسبی به کار برد و گفت که «سر مجلس کلاه گذاشتند و وزیران به خوزستان نرفتند»؛ در حالی که قرار نبود وزیران به خوزستان بروند و در نامه من هم اشاره نشده بود که قرار است وزیران به خوزستان بروند.

گفتنی است روز گذشته در مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان در خصوص حضور نیافتن برخی وزیران در جلسه علنی برای ارائه گزارش مناطق سیل زده به مجلس، به هیات رئیسه مجلس تذکر داده بودند و بر این اساس مجلس از وزیران خواسته بود که چرایی حضور نیافتن خود را توضیح بدهند.