حمایت تمام قد "الحشد الشعبی" از سپاه

'ابومهدی المهندس' فرمانده میدانی و معاون سازمان بسیج مردمی عراق تصمیم اخیر دونالد ترامپ مبنی بر وارد کردن نام سپاه پاسداران در لیست تروریسم این کشور را محکوم کرد. 

المهندس روز چهارشنبه در بیانیه ای در واکنش به این اقدام، تاکید کرد: دلاوری ها و فداکاری های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حافظه عراقی ها ثبت و ضبط است. 

معاون الحشد الشعبی گفت: دولت آمریکا بر اساس دیکته های حقیرانه صهیونیست ها بار دیگر تصمیم گیری های نابخردانه خود را تکرار کرد، تصمیمی که هدف از آن برهم زدن امنیت منطقه و بردن آن به سوی کانون های تنش و درگیری های منطقه ای است. 

المهندس افزود: تصمیم اخیر آمریکا مایه تمسخر است چرا که کشوری سپاه را تروریست می نامد که خود حامی رسمی تروریسم است.

وی گفت: آمریکا در حالی به خود حق می دهد گروههای مقاومت برخاسته از وجدان ملت های ستمدیده، را نیروهای حامی تروریسم بماند که فراموش کرده که خود او (آمریکا) است که حامی و پشتیبان همه گروههای تروریستی و تندروی جهان از القاعده گرفته تا داعش است و آنها را برای اهداف خود بکار می گیرد. 

معاون الحشد الشعبی تصریح کرد: سپاه پاسداران نقشی موثر و اساسی در ایستادگی کنار ملت عراق در جنگ مقدسش علیه داعش داشت و انواع کمک و حمایت خود را از نیروهای امنیتی عراق داشت تا زمانی که پیروزی بدست آمد و سرزمین ها(ی عراق) از لوث وجود اهل شرارت و حامیانشان پاکسازی شد.

المهندس افزود: سپاه پاسداران این حمایت را به بهای شهادت تعدادی از اعضای خود در بسیاری از عملیات های سرنوشت ساز انجام داد که یاد آن در حافظه عراقی ها ثبت و ضبط است و بابت آن همواره مراتب اعلای قدردانی و سپاس خود را از سپاه پاسداران احساس می کنند.

معاون الحشد الشعبی عراق اضافه کرد: ملت عراق هرگز فراموش نخواهد کرد که چه کسی در کنارش ایستاد و به او در آن سختی ها کمک کرد و خونش با خون فرزندان این سرزمین در هم آمیخت و همینطور فراموش نخواهد کرد که چه کسانی او را رها کردند و بدترین اشرار در تاریخ بشریت را بر آنها مسلط کردند.

فرمانده میدانی ارشد الحشد الشعبی، مهمترین عامل تصمیم اخیر ترامپ علیه سپاه پاسداران را نقش این نیرو در کمک به ملت های مظلومی که به مبارزه علیه استکبار آمریکا و توطئه های ویرانگر آن می پردازند، دانسته است. 

المهندس افزود: آمریکا می خواهد از این طریق همچنان طرح های ویرانگر خود را در منطقه حفظ کند و به تخم فتنه گری و جنگ داخلی میان ملت های آن بکارد. 

معاون الحشد الشعبی در پایان تاکید کرده است که تبعات منفی و خسارت عظیم ناشی از آن متوجه خود آمریکا خواهد بود. 

'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد دولتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان 'سازمان تروریستی خارجی' تعیین کرده است. 

به دنبال این اقدام خصمانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را گروه تروریستی معرفی کرد. 

تصمیم یکجانبه و غیر قانونی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی دو روز گشته واکنش گسترده ای در دولت، شخصیت ها، احزاب و گروههای مختلف عراقی داشته است و با موج وسیع محکومیت مواجه شده است.