ابراز همدردی آمریکا نشانه‌ای ازخباثتشان علیه ملت ایران است

زهره الهیان، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم ، به ارزیابی رفتار دوگانه آمریکا در بستن حساب‌های هلال احمر ایران در کنار ابراز همدردی با مردم سیل زده ایران پرداخت و تاکید کرد: آمریکا در شرایط گوناگون به هیچ وجه به نفع ملت ایران قدمی بر نداشته است چرا که در طول ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب همواره خباثت خود را نسبت به مردم ما ثابت کرد.

وی با بیان اینکه پرونده ضد حقوق بشری آمریکا علیه ملت ایران بسیار قطور و سنگین است، اظهار کرد: درطول ۴۰ سال گذشته چیزی جز تحریم و حمایت از تروریسم علیه ملت ایران مشاهده نشده است در حالی که این فشار‌ها کاملا در تضاد با حقوق بشر است و مستقیما حقوق ملت ایران را نشانه رفته است.

الهیان خاطر نشان کرد: سردمداران آمریکایی در شرایطی مانند سیل اخیر در ظاهرابراز همدردی با مردم ایران می‌کنند یا هر سال نوروز را به ملت ایران تبریک می‌گویند که ملت ما را از حقوق مسلم خود محروم و سیاست هایشان مستقیما مردم را نشانه گرفته است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم تصریح کرد: بعد پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد این بودیم که آمریکا حمایت از گروه‌های تروریستی علیه ملت ایران را در دستور کار خود قرار داد مانند گروه‌های منافقین و تروریستی اطراف مرز‌های ایران با اینکه دستشان به خون ملت ایران آغشته است، همچنان مورد حمایت آمریکا قرار دارد.

وی با بیان اینکه ابراز همدردی آمریکا با ملت ایران در سیل اخیر بیشتر به یک مضحکه شبیه است، تاکید کرد: ملت ایران به تجربه دریافتند که آمریکا در هیچ شرایطی دلسوز برای مردم ما نبوده است و همواره نقض حقوق بشر ملت جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود داشت که اقدامات او مستقیما منجر به نقض حقوق ملت ایران شده است.

الهیان گفت: واشنگتن با تحریم‌های فلج کننده‌ای که حتی مسئله دارو و تجهیزات پزشکی را شامل می‌شود یا تحریم‌هایی که برای وارد کردن و تعمیر هواپیما‌هایی که مردم از آن استفاده می‌کنند، همچنین در تنگنا قرار مردم به لحاظ معیشتی و جنگ اقتصادی که آمریکا علیه ایران به راه انداخته، مستقیما وضعیت مردم را مورد مخاطره قرار داده است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا در ظاهر، برای فضاسازی و تبلیغات تلاش می‌کند در موقعیت‌هایی مانند سیل اخیرخود را همسو و دلسوز مردم ایران نشان دهد  که این هم نشانه‌ای ازخباثت آمریکا علیه ملت ایران است.