پیام همدردی حزب «التوحید» لبنان با رهبرمعظم انقلاب هم‌زمان با حوادث سیل

حزب «حرکة التوحید الاسلامی» لبنان که چندی پیش در راستای محکومیت اقدام خصمانه دونالد ترامپ علیه سپاه پاسداران بیانیه‌ای در حمایت از ایران صادر کرد، اکنون نیز با اعلام هم‌دردی با ایران، جان باختن شماری از شهروندان ایرانی در حادثه سیلاب را به رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

حزب التوحید الاسلامی با ارسال پیامی خطاب به رهبر ایران، اظهار داشت که «هماهنگی و همبستگی آحاد ملت ایران برای کمک به سیل زدگان و جلوگیری از تلفات ناشی از سیلاب، خود بهترین دلیل برای پایبندی ملت ایران به دین و اعتقادات است».

در ادامه پیام این حزب لبنانی آمده است: «ملتی که هیچ وقت در برابر طوفان‌های نظامی، امنیتی و سیاسی تسلیم نشده است، در برابر طوفان‌های طبیعی تسلیم نخواهد شد، بلکه آن را به باران‌های خیر و برکت و رحمت تبدیل خواهد کرد».

حزب التوحید در ادامه بر آمادگی خود برای کمک به سیل زدگان تاکید کرد و خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفت: «ما بخشی از این امتی هستیم که به عظمت اسلام، روی قله‌های رفیع باقی خواهد ماند».

حزب لبنانی در پایان پیام خود برای جان‌باختگان حادثه سیل طلب مغفرت و از خداوند منان برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

حزب مزبور چندی پیش نیز (پنج روز گذشته) با صدور بیانیه‌ای در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، درج نام سپاه در لیست تروریستی ایالات متحده آمریکا را محکوم و اعلام کرده بود که این اقدام خصمانه ترامپ به دلیل «حمایت سپاه از مقاومت فلسطین و لبنان» است.

سید عمار موسوی مسئول سیاست خارجی حزب الله لبنان و نماینده سابق پارلمان این کشور نیز چهارشنبه گذشته در تماس تلفنی با آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و متولی قرارگاه مردمی امام حسین علیه السلام (امدادرسانی به سیل زدگان سیل خوزستان) با مردم سیل زده استان خوزستان ابراز همدردی کرد.

نماینده حزب الله لبنان در این تماس تلفنی ضمن ابلاغ سلام و تحیت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مردم شریف و مقاوم خوزستان، از آخرین اقدامات صورت گرفته جهت کنترل سیل و کم کردن آلام مردم مطلع شد.

سیل مخرب که بیش از 24 استان ایران از جمله گلستان، لرستان و استان‌های جنوبی ایران و خراسان را فراگرفته، تاکنون خسارات مالی فراوان و تلفات جانی به همراه داشته است.

هر چند تحریم‌های آمریکا مانع ارسال کمک‌های نقدی خارجی به سازمان هلال احمر ایران شده است، اما برخی از کشورهای منطقه و جهان از جمله عراق و گروه‌های مختلف مقاومت آن، همچنین کویت و فرانسه در راستای کمک به سیل‌زدگان ایرانی، اقدام به ارسال کمک‌های دارویی و غذایی و دیگر اقلام مورد نیاز کرده‌اند.