سلیمانی: سپاه و ارتش در سیل اخیر خوش درخشیدند

سلیمانی وزیر ارتباطات دولت نهم با بیان اینکه سیل، زلزله و این حوادث طبیعی خرابی‌های زیادی بر جا می‌گذارند و وقوع آن خارج از اراده مردم است  و مردم و دولت دوست ندارند چنین اتفاقاتی بیفتد، گفت: کشور ما در منطقه حادثه‌خیزی است و مردم ما نشان دادند درباره مسائلی مانند سیل و زلزله حضور مادی و معنوی شان در صحنه از تمام جوامع بشری بیشتر است،  در مقایسه بین سیل ایران و در هند و پاکستان و حتی آمریکا، حضور مردم ما خیلی گسترده و فراگیر است.

وزیر ارتباطات دولت نهم با بیان اینکه در سیل اخیر حضور مردمی به طوری بود که اعلام شد زیاد نیرو نیاید چرا که خود نیروها هم نیازمند تدارکات‌اند، اظهار داشت: در این سیل چند قشر مردم خوب درخشیدند؛ یکی بسیج است که دارای آبرو و اعتبار بین ملت ایران و مردم منطقه است و در این فرصت خوب درخشید و بدون منت حضور داشت. چون قاطبه اعضای بسیج از جوانان هستند، در صحنه حضور یافتند و به مردم دلداری داده و کمک مادی و یدی کردند و باعث پیشگیری از اتفاقات بدی که می‌توانست وقوع یابد، شدند.

سلیمانی ادامه داد: قشر دیگر روحانیت است که حضور چشمگیر و با رونقی در صحنه داشتند. اقشار دیگر مانند هیئات مذهبی که مردمی هستند نیز به فریاد مردم رسیدند، حضور ارتش و سپاه نیز بسیار فراگیر بود و همه امکانات خود را به صحنه آوردند. منطقه و جهان شاهد تجلی ایثارگری بسیار زیبا از طرف سپاه و ارتش بودند، حضور هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) چون سازمان‌های مردمی‌اند و عمده منابع مالی‌شان از طرف مردم تامین می‌شود و مردم به آنها کمک می‌کنند باعث افتخار بود. کاری که بسیج و نیروهای مردمی در سیل اخیر رقم زدند یادآور دوران دفاع مقدس بود.

وی تاکید کرد: شخصیت‌های خاصی در این سیل درخشیدند که عمده آن سپاهیان بودند که از دوران دفاع مقدس تجربه دارند؛ مانند سردار قاسم سلیمانی که واقعا حضورش در منطقه موثر بود. این همه موکب در خوزستان و لرستان برپا شده و به مردم چند 100 هزار غذا توزیع می‌شود و یادآوری پیاده روی بین نجف و کربلا بود و تجربه خوبی برای کشور و جوانان بود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه دولت ظرفیتهای کامل خود را هنوز پایکار نیاورده، گفت: من خودم وزیر و نماینده مجلس بودم؛ ظرفیت دولت یعنی وزارتخانه‌ها ظرفیت‌های فوق العاده‌ای است و باید این را بیشتر پای کار بیاوردند چون خرابی زیاد و گسترده و فراگیر است. وزارت کشور، راه و ارتباطات باید ظرفیتهای خود را بیشتر به صحنه بیاوردند. بازساری این مناطق بلند مدت است و بیش از 10 سال طول می‌کشد تا زیرساخت‌ها بازساری شود. برخی از مردم سرمایه و شغل خود را از دست دادند. با 10 و 15 میلیون به آسانی نمی شود خسارات را جبران کرد و زمان بر است و باید مسئولین دولتی  سازماندهی برای بازسازی چند ده ساله کنند.

سلیمانی با بیان اینکه عده‌ای نیز در سیل اخیر بد درخشیدند و اگر ابرویی داشتند، آنها را بی‌آبرو کرد و آبرویشان رفت، تصریح کرد: مانند ضدانقلاب که نشان دادند که اگر مشکلی برای کشور پیش بیاید، رفوزه می‌شوند. دشمنان ملت ایران آبرویشان رفت مانند آمریکا که از کمک مالی سایر کشورها به ایران ممانعت کرد و به مردم ایران و منطقه ثابت شد که اینها دشمن ملت ایرانند و نه علیه دولت یا حکومت ایران بلکه می‌خواهند ملت ایران را زمین‌گیر کنند.