انتقاد از بلاتکلیفی ۵ هزار خانوار زلزله‌زده سرپل ذهاب و گیلانغرب

فرهاد تجری نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور گفت: حدود 5 هزار خانوار در پی وقوع زلزله دوم 6.4 ریشتری سرپل ذهاب و گیلانغرب دچار آسیب شدند اما هنوز بلاتکلیف هستند و بنیاد مسکن نسبت به جبران میزان خسارات وارد شده به آنها اقدام نکرده است.

وی در تذکر دیگری خطاب به رحمانی فضلی وزیر کشور در خصوص بازگشایی مرز خسروی افزود: تقریباً بستر و زمینه‌های لازم برای بازگشایی مرز خسروی فراهم شده و رایزنی‌های خوبی نیز صورت گرفته است و انتظار می‌رود که هر چه سریعتر این مهم محقق شود.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس در تذکر به اردکانیان وزیر نیرو با تأکید بر ضرورت تسریع در تهیه امکانات و زیرساخت‌‌های لازم برای استفاده از طرح گرمسیری، تصریح کرد: با وجود اینکه این امر هنوز محقق نشده است اما شنیده‌ها حاکی از این است که قرار بر این شده که رئیس جمهور بدون اینکه این پروژه عملیاتی شده و آب به زمین‌ها و مردم برسد، افتتاح نمادینی از آن داشته باشد اما امیدواریم که این پروژه به صورت واقعی افتتاح شود.

وی در تذکر دیگری به رئیس جمهور از نبود اعمال حق مناطق جنگی برای بازنشستگان انتقاد کرد و تأکید کرد که باید هر چه سریعتر قانون در این رابطه اجرا شود.

تجری اظهار داشت: رسیدگی بسیجیان معسر از خواسته‌های مردم است که ریاست جمهوری باید برای پرداخت حقوق دائم و کافی به آنها اقدام کند.

وی خطاب به آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: حقوق کارکنان دفاتر مخابراتی تأمین نشده است بنابراین انتظار می‌رود نسبت به توجه به این بخش اقدامات لازم صورت گیرد.