تکلیف مجلس به وزارت خارجه برای تعطیلی پایگاه‌های آمریکایی در منطقه

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز ( سه‌شنبه، 3 اردیبهشت)قوه مقننه و در جریان رسیدگی به طرح اقدام متقابل در برابر اعلام شدن سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا ماده (6) این طرح را با 157 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان تصویب کردند.

در این مصوبه مجلس آمده است: وزارتخانه امور خارجه با همکاری سایر دستگاه‌ها موظفند با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی، سیاسی و دیپلماسی نظامی خود، برای تعطیلی پایگاه های آمریکایی در منطقه تلاش نموده و بهره‌مندی نیروهای آمریکایی از تأسیسات، تجهیزات، منابع مالی و سایر کمکهای احتمالی کشورهای منطقه را خاتمه دهند.

همچنین نمایندگان ماده (9) این طرح را با 162 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در جلسه مصوب کردند.

در ماده  9 آمده است: دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است ضمن اعتراض و اقدام حقوقی به تصمیم غیرقانونی ایالات متحده آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراجع بین المللی، از طریق مراودات دوجانبه و چند جانبه با کشورها و رایزنی با مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از حداکثر توان خود برای بی اثر کردن اقدام آمریکا در نقض مصونیت حاکمیتی ارکان دفاعی جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.