انتقاد فعالان دانشجویی از رئیس‌جمهور

۱۱۵ فعال دانشجویی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشتند: اگر به سخنان منتقدین توجه می‌شد و دولت تدبیر و امید  لجاجت به خرج نمی‌داد، اوضاع بسیار مناسب‌تر از وضع کنونی کشور بود.

متن نامه فعالان نشریات دانشجویی به شرح زیر است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای حسن روحانی، رئیس جمهور محترم

نیک مستحضرید که دولت جنابعالی با تکیه بر شعار آزادی بر سرکار آمد و درسال ٩۶ نیز با تکیه بر همین شعار، اعتماد عمومی مردم را جلب کرد. امروز اما شاخص آزادی بیان در کشور به شدت افت کرده است و مانع اصلی آزادی بیان در کشور، دولت تحت امر جنابعالی است. برخوردها با نشریات دانشجویی افزایش پیدا کرده است و دانشگاه‌های دولتی حتی به نشریات حامیِ شما نیز رحم نمی‌کنند. نشریات دانشجویی گاها پایشان به قوه قضائیه کشیده شده است که این امر در نوع خود بی‌سابقه است.

شکایت‌های پرتکرار از رسانه‌های مختلف، چهره‌های شاخص منتقد و حتی موافق دولت و تعطیل کردن تریبون‌های منتقدان دولت در دانشگاه‌ها نیز، نمونه‌هایی دیگر از رفتار خصمانه جنابعالی و دولت تدبیر امید است که نشان می‌دهد دولت حتی در تحقق مهم‌ترین شعار خود نیز کارنامه خوبی به جا نگذاشته است.

جنابعالی حتی انتقاد دیگر مسئولان کشور را نیز برنمی‌تابید و اخیرا نیز در اقدامی غیرقانونی دونفر از اعضای شورای انقلاب فرهنگی را که منتقد رفتارهایتان بودند، به جلسات این شورا دعوت نمی‌کنید . همه اینها نشان از عصبانیت نخستین فرد اجرایی کشور دارد. درصورتی‌که شاید اگر به سخنان همان منتقدین توجه  می‌شد و دولت تدبیر و امید  لجاجت به خرج نمی‌داد، اوضاع بسیار مناسب‌تر از وضع کنونی کشور بود.

پر واضح است که عصبانیت قوه مجریه در شرایط سخت کنونی، هم به ضرر دولت و هم به ضرر مردم است. فرصت‌ها همچون ابر درگذرند ، توضیه می‌کنیم لذا تا زمانیکه بر مسند ریاست نشسته‌اید، در شنیدن صدای مخالف سعه صدر داشته باشید و به جای برخوردهای تند و غیرمنطقی با منتقدان اقداماتتان و حداقل برای آنکه شعار آزادی بیان‌ دولت‌تان مورد خدشه واقع نشود، انتقادات دلسوزانه را در فرآیند تصمیم‌گیری‌های مهم، آن هم در شرایط سخت کنونی کشور، دخیل نمایید.»

نامه فعالان نشریات دانشجویی به همراه اسامی را در فایل زیر مشاهده کنید: